Nä. Tänkte sälja det till skolmatsalar.
mjaa, en o annan färs slinker nog ned i din hals ska'ru se...
Nä. Tänkte sälja det till skolmatsalar.
mjaa, en o annan färs slinker nog ned i din hals ska'ru se...
Tänkte skära ut filéerna och behålla dom. Fast det kanske klassas som tÅrtyr?
inte om personen ifråga är död. fast du kanske menar att det är tortyr för dig?
Men då får man ju först slå ihjäl dom. Hela min affärsidé gick ut på att man pelade ner dom i köttkvarnen direkt men huvudet först. Där sket den sig.
Snabbt men horribelt
Ja! Eller så kan man bygga en enorm köttkvarn att stoppa ner dom i. Då kan man sälja färsen efteråt. Det stänker mindre också.
Man vet att man är fullfjädrat assimilerad supersizemedlem i världens bästa land när man refererar till USA som världen.Det beror nog lite på hur världen ser ut också. Kan tänka mig att stödet för dödsstraff var relativt högt efter 9/11...
Man vet att man är fullfjädrat assimilerad supersizemedlem i världens bästa land när man refererar till USA som världen.
Fast det var ju inte det du skrev, inte ens i närheten faktiskt. Jag tror att människor världen över satt vid middagsbordet och sörjde, inte att de klämde fram nya argument för dödsstraff.Du personligen kanske var helt opåverkad av det som hände, men för resten av världen var det en ganska stor grej...
Jag tror att människor världen över satt vid middagsbordet och sörjde, inte att de klämde fram nya argument för dödsstraff.
Fängelse förstås. Lite Guantanamokänsla skulle passa, men med undantaget att det har föregåtts av en rättegång.Vad tycker du som tydlig icke-amerikan vore ett lämpligt straff för de som planerade och utförde 9/11 attackerna?
Fängelse förstås. Lite Guantanamokänsla skulle passa, men med undantaget att det har föregåtts av en rättegång.
Dödsstraff vore bara att göra dessa människor en tjänst, det kanske du förstår om du lyckas resonera i termer bortom dagisålderns hämndaktioner.
Om man väljer att arbeta som bödel, kanske man inte bryr sig speciellt mycket om skuldfrågan?Fyfan för att jobba som avrättare. Vilken ångest man skulle få ifall man skulle råka avrätta en oskyldig.
Om man väljer att arbeta som bödel, kanske man inte bryr sig speciellt mycket om skuldfrågan?
Det handlar inte om hämnd, utan om handling och konsekvens. Det kanske du hade förstått om inte dina föräldrar varit syskon...
Är det där ett bibliskt resonemang, öga för öga?
Annars är det väl knappast givet att konsekvensen av att döda måste bli att man skall dö själv. Självklart skall brottsliga gärningar få konsekvenser men de måste kunna vara av mer subtil natur.
Jag röstar för straffarbete där all eventuell vinst går åt att betala av sin samhällskuld eller till brottsofferfond. Hugga skog, kratta diken, plocka bomull går också bra. Detta ska vara minst fem dagar i veckan resten av livet eller de minst 25 åren de ska sitta. Ingen lön ska utbetalas.
Men du syftade kanske mer på fotboja och några timmars samhällstjänst när du pratar om straff av subtil natur.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|