Dör på bakhjulet och bludder

hied89

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
r6
till att börja med så är jag inte helt hundra om jag postat detta rätt men är säker på att fler erfarna inom ämnet hänger här.

kör en r6 00 när jag kopplar upp den på bakhjulet med ett gasryck "1växeln" får jag bra höjd när jag sedan tar nästa "ryck" på rullen så händer inget och hojen går ner och då kommer gasen som en jävla överaskning på två hjul... även ett annat fel att den helt plötsligt kan börja bluddra och man måste hålla full gas för att den inte ska dö sen låter man den vila så startar den efter ett tag igen

så frågan är varför blir de så? hoppas på att de inte har med att göra att de är förgasarhoj.. kan även tillägga att nyligen byt tändstift, rengjort förgasare, ställt ventiler på verskstad

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Är hojen "fightad" och saknar rören till luftburken? Då kan det vara så att den får för mycket luft ooch därmed inte går som den ska

Eller är förgasarna väldigt osynkade?

Inte helt säker på varför den är som den är men de va dom sakerna jag kom på än så länge:näsblod

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Är hojen "fightad" och saknar rören till luftburken? Då kan det vara så att den får för mycket luft ooch därmed inte går som den ska

Eller är förgasarna väldigt osynkade?

Inte helt säker på varför den är som den är men de va dom sakerna jag kom på än så länge:näsblod
För mycket luft är nog inte problemet, snarare att den får för lite. Men det är väl troligare att den inte får soppa? Hur mycket har du i tanken?

hied89

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
r6
Den går helt normalt vid vanlig körning så det är nog inte fel på hojen så vis, bara när den kommer upp. har snackat med han som fixa med den han sa också som du hoztic att den får för lite, och de verkar stämma hade bara i en 5-6 liter när jag började "träna" och det funkade ett tag att köra, ska testa imorgon med full tank :)

ninjazx9r-97

Medlem
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
kawasaki zx12r -01
kan ju vara en eller flera flottörer som inte rör sig som den ska när hojen e uppe så kanske nån fugge stryps på soppa ,tar ju några sekunder innan den blir normal igen när hojen kommit ner i backen:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept