Dör under körning

Desmond

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2006
Ort
stockholm
Hoj
Hornet 600
Bågen går fint på låga varv. Men drar man på och växlar upp så tappar den alla kraft och dör efter 2-3sek. Det låter som om den får för mycket soppa eller ingen luft. Efter den stannat får man vänta 5min innan den går att starta.

Har monterat bort luftfiltret och insuget. I insuget var det en limning som släppt lite, men det känns inte som om det skulle vara boven faktiskt. Men det ska jag givetvis fixa.

Någon som har ett tips eller två? Känner igen problemet eller nått?

Det är en Hornet 600 2001. Har varit inne på 1200mils nyligen, men det var innan jag var ägare. Men har sett kvitto och stämpel finns i sb.
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Är det förgasare på bågen? Får den soppa?
hade liknande fenomen, på tomgång var det inga problem, eller körning utan belastning. Så fort jag ökade farten o höll lite varv på motorn så dog den.
V'äntade några minuter.. sen gick den igen.

om det är förgasare, så kan du kolla om den får soppa som den skall när du drar på. Gör det genom att skruva på dräningsskruvarna till förgasarna direkt efter den dött.
Ingen soppa där i = strul med bränsletillförseln. :)
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
När du ändå felsöker så kontrollera att kablarna sitter ordentligt fast på båda betteripolerna. Den ena kabeln lossnade för mig på en R1 jag hade, och precis som du beskriver så dog hojen under körning.

//Mattiaz
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Dvs, kolla avluftningen av tanken samt alla soppafilter. En del förgasare har även ett extrafilter under/på flottörnålens säte innuti förgasaren. Prova med soppakran satt på PRI. Etc etc...
 

Desmond

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2006
Ort
stockholm
Hoj
Hornet 600
De satt ett biltema batteri på, så jag köper ett nytt idag. Neutrallampan svajade lite när den var kall o gick på tomgång, så det behövs hur som helst.

Blir till att felsöka lite mer ikväll.
 

bellmobile

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2005
Ort
mockfjärd
Hoj
gsxr 1000 k5
Desmond skrev:
2295031 De satt ett biltema batteri på, så jag köper ett nytt idag. Neutrallampan svajade lite när den var kall o gick på tomgång, så det behövs hur som helst.

Blir till att felsöka lite mer ikväll.
Låter som soppa tillförseln inte är tillräcklig kolla alla filter även det i soppakran!!!
 

Desmond

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2006
Ort
stockholm
Hoj
Hornet 600
Tack för alla tips =)

Muggen: Japp de är förgasare på den.

Insuget är limmat, batteriet är bytt till ett bra batteri och soppa filtret i tanken är kollat (var de enda vi hittade). JB provkörde åt mig och den gick fint. Ska se till att ha en skruvmejsel med mig till dräningsskruvarna den närmsta tiden, men jag hoppas ju att den inte ska behövas :D
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top