D-ring vs dubbel D-ring mm

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
På mina hjälmar hittills har det suttit dubbel D-rings"knäppning". Nu vart jag lite sugen på en ny hjälm (Suomy Vandal) men det står så här på spec.:D-Ring Closure . Är det obra? (det låter obra)

Dessutom står det: DOT approved and CERTIFIED to BSI 6658 Type A: providing unprecedented pre-public release batch testing of each production run, providing exacting quality controls. Det låter luddigt.

På t.ex Spec 1R står det: ECE 22-05, DOT, JSI, Snell, Australian Standard, BSI vilket låter mer kontrollerat.
Hjälmen finns på FC-moto i Düskland. (modellen jag vill ha finns inte i Sverige)

Enlighten me bitte! Ska jag shoppa en annan hjälm?:confused:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Som jag fatter det så har den D-ringslåsning.
Den andra texten uppfattar jag som att de uppfyllar kraven och att de även skriver en förklaring kring hur man produktionsmässigt uppfyller denna kvalitetsnorm. Dvs att exemplar ur varje batch (tillverkningsomgång) testas enligt den angivna normen innan innan de går ut till försäljning.

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Den har dubbel dring och uppfyller alla säkerhetsklasser man bör ha som krav. Gillar du den på tjöp direckt...

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Är det inte alltid dubbla ringar om det är d-ringslåsning då?Hur skulle annars spännet vara konstruerat?

whitebeard

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
95 kawasaki ninja
Den har dubbel dring och uppfyller alla säkerhetsklasser man bör ha som krav. Gillar du den på tjöp direckt...

DOT är väl inte godkänd i SWEDALA,är inte det en amerikansk ,är inte hjälmen E C E R 22.05 godkänd så är inte hjälmen godkänd i Swedala

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
DOT är väl inte godkänd i SWEDALA,är inte det en amerikansk ,är inte hjälmen E C E R 22.05 godkänd så är inte hjälmen godkänd i Swedala

Läs om läs rätt... Den är ece märkt och dessutom uppfyller den snell kraven vilka jag personligen finner viktigare

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...