D900 eller W850i

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Står verkligen i slutvalet nu när k700i'n ska skrotas.

D900:
Riktigt bra kamera med autofokus.
Tunn och läcker
Stor skärm med bra färger och lätta knappsattser.
Tv-out
3500kr med 1gb minneskort.

W850i:
Riktigt bra mp3
Radio
Snygg
Lätt att skriva sms med
3600kr med 1gb minneskort.

Jag vill ha en mobil som jag kan använda till att lyssna på musik med, men endå kunna knäppa fina bilder vid vissa tillfällen, exempel när man är med vänner, fester osv. Jag undrar hur stor skillnad det är på mp3or mellan dessa mobiler om man har ett par vettiga lurar. Är verkligen d900's mp3spelare så dålig som alla säger? Hur svårt är det att skriva sms med den, lär man sig?

Jag vill helst ha d900'n men är rädd att mp3spelaren kommer låta riktigt dåligt, hur står den sig mot w850i och nuvarande k700i?

Går det bra att använda d900 tv-out till att se småfilmer på tvn, eller försämras kvaliten inom mobilens spelare?

Bildkvaliten är ju d900 överlägset bättre än w850i så det behöver vi inte ta upp.

Kan jag få provlyssna telefonernas mp3 i butiker?

Ge mig goda råd nu.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Pr0bz skrev:
2653586 Står verkligen i slutvalet nu när k700i'n ska skrotas.

D900:
Riktigt bra kamera med autofokus.
Tunn och läcker
Stor skärm med bra färger och lätta knappsattser.
Tv-out
3500kr med 1gb minneskort.

W850i:
Riktigt bra mp3
Radio
Snygg
Lätt att skriva sms med
3600kr med 1gb minneskort.

Jag vill ha en mobil som jag kan använda till att lyssna på musik med, men endå kunna knäppa fina bilder vid vissa tillfällen, exempel när man är med vänner, fester osv. Jag undrar hur stor skillnad det är på mp3or mellan dessa mobiler om man har ett par vettiga lurar. Är verkligen d900's mp3spelare så dålig som alla säger? Hur svårt är det att skriva sms med den, lär man sig?

Jag vill helst ha d900'n men är rädd att mp3spelaren kommer låta riktigt dåligt, hur står den sig mot w850i och nuvarande k700i?

Går det bra att använda d900 tv-out till att se småfilmer på tvn, eller försämras kvaliten inom mobilens spelare?

Bildkvaliten är ju d900 överlägset bättre än w850i så det behöver vi inte ta upp.

Kan jag få provlyssna telefonernas mp3 i butiker?

Ge mig goda råd nu.

Jag köpte mig en d900 för tre veckor sen snart. Hade en K800i innan. Jag är kanonnöjd med denna telefon. Kameran däremot tycker jag personligen inte är så mycket att hänga i granen. Iofs så är jag ju van vid kameran i k800 som är kanonbra! I d900 så upplever jag den som slö plus att det inte är riktig "autofokus", mobilen fokuserar bilden efter att den tagits istället för innan..

Jag använder inte min som Mp3spelare, men jag tvivlar inte på att SE är bättre på den punkten.

Eftersom jag gillar slanka mobiler så var valet ganska lätt för mig. 850 är ju riktigt klumpig i mitt tycke.

Jag använder telefonen, som nog merparten av alla brukare gör, dvs jag ringer och skickar sms/mms med den. Detta uppfyller den givetvis med bravur. Övriga funktioner är sånt jag använder mer sällan.

Tvivlar på att du kan provlyssna Mp3 i butiken, då dem brukar vara griniga på att ta fram nya telefoner till en som kanske inte ska köpa.

Klurigt val för dig kanske, men nu har du iaf fått en infallsvinkel att beakta :D

Paradoxy

Guest
Recensioner på båda. Jämför själv.

W850
D900

Här är även ett kameratest mellan K800, D900 och N73. Här ser du hur kameran står sig emot andra "top of the line" kameramobiler.
Kameratest

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
W850i har överlägsen musikfunktion, personligen tycker jag kameran räcker till mer än väl. Alla mobiler lider ändå av dålig ljusstyrka mm, eftersom optiken är sisådär i kameran. Men det blir bra bilder med min, om det inte är tvärmörkt vill säga. Skitbra lurar till w850 med...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy