Daelim hjälp!

_Timpa_

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Yamaha Tzr
Hej alla sporthojare!

Sm jag tidigare nämt så ska ja skaffa ig en 4-takt och funderar på nån utav daelims custom/touring modeller då hela familjen ska ha den¨.

Det ja undrar är

1. Har dom duglig accelration om man jämför me min strypta Tzr
2. Finns det strypningar/hur tar man bort dom
3. Hur fort brukar dom gå strypta/ostrypta
4. Är dom driftsäkra
5. Trimdelar....finns de,hitta lite på grwize

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
1. Nej
2. Nej
3. Högst 100
4. Nej, jag tror att dom går under betäkningen kines dvs ingen verkstad vill röra dom för då får dom skit för att dom rasar.
5. Högst troligt nej.

_Timpa_

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Yamaha Tzr
prulle skrev:
2360321 1. Nej
2. Nej
3. Högst 100
4. Nej, jag tror att dom går under betäkningen kines dvs ingen verkstad vill röra dom för då får dom skit för att dom rasar.
5. Högst troligt nej.

Fan e dom så sega..... trimdelar finns en del har ja sett och varför skulle dom rasa :tungan och finns de inga strypningar alltså..

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
_Timpa_ skrev:
2360304 Hej alla sporthojare!

Sm jag tidigare nämt så ska ja skaffa ig en 4-takt och funderar på nån utav daelims custom/touring modeller då hela familjen ska ha den¨.

Det ja undrar är

1. Har dom duglig accelration om man jämför me min strypta Tzr
2. Finns det strypningar/hur tar man bort dom
3. Hur fort brukar dom gå strypta/ostrypta
4. Är dom driftsäkra
5. Trimdelar....finns de,hitta lite på grwize

1: vet inte hur snabb din tzr är, fast en 4-t med 10 häst är oftast lika snabb som en gammal 2-t med 15 häst :)
2: Nej.
3: 100-110
4: JA!
5: Ja, du får dock räkna med att köpa det från något annat land. Mitt kommer från thailand:lol Det prisvärdaste trimmet till 4-t är ny kamaxel (som öppnar ventilerna mer). Ger dock bara effekt på toppen, av min erfarenhet.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
_Timpa_ skrev:
2360323 Fan e dom så sega..... trimdelar finns en del har ja sett och varför skulle dom rasa :tungan och finns de inga strypningar alltså..
Fondala vet nog bättre än jag men det jag skrev va almänt om kines moppar.

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
prulle skrev:
2360321

vad är det för skit snack? :4skrika

edit: :lol

Last edited:

_Timpa_

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Yamaha Tzr
Gondala skrev:
2360331 1: vet inte hur snabb din tzr är, fast en 4-t med 10 häst är oftast lika snabb som en gammal 2-t med 15 häst :)
2: Nej.
3: 100-110
4: JA!
5: Ja, du får dock räkna med att köpa det från något annat land. Mitt kommer från thailand:lol Det prisvärdaste trimmet till 4-t är ny kamaxel (som öppnar ventilerna mer). Ger dock bara effekt på toppen, av min erfarenhet.

Tack e kamaxeln svår att byta kolla även på ett effekt men de kosta 319 euro.... vad ska man mer satsa på för trim ,fast egentligen ska en custom inte gå sä j*vla fort, 100-110 räker bra på en sån, min tzr har ju 11kw så daelim borde ju va någorlunda vettig i axxet då det e riktig j*vla ketcupeffekt på tzr:en..

p.s: Men man vill ju ändå ha bra fart och axx i den idiot som man e..., vet ni nån sida me trim?

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
_Timpa_ skrev:
2360345 Tack e kamaxeln svår att byta kolla även på ett effekt men de kosta 319 euro.... vad ska man mer satsa på för trim ,fast egentligen ska en custom inte gå sä j*vla fort, 100-110 räker bra på en sån, min tzr har ju 11kw så daelim borde ju va någorlunda vettig i axxet då det e riktig j*vla ketcupeffekt på tzr:en..

p.s: Men man vill ju ändå ha bra fart och axx i den idiot som man e..., vet ni nån sida me trim?

en sån hoj är inte till för att gå fortare. du får acceptera situationen. om du nu ska dela hojen så är de andra nog inte så pigga på trim heller vettu.

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
_Timpa_ skrev:
2360345 Tack e kamaxeln svår att byta kolla även på ett effekt men de kosta 319 euro.... vad ska man mer satsa på för trim ,fast egentligen ska en custom inte gå sä j*vla fort, 100-110 räker bra på en sån, min tzr har ju 11kw så daelim borde ju va någorlunda vettig i axxet då det e riktig j*vla ketcupeffekt på tzr:en..

krävs ju att man skruvat på en 4-t tidigare eller att någon hjälper en. man ska ju ta bort toppen sen bort me ventilerna å kammen. å så måste man vara försiktig så man inte tappar ner något i motorn :lol
vad för 125a ska ni köpa? vad är det för system helsystem eller bara ljuddämparen? för mitt helsystem kostar 4000 (å jag tror andra är ungefär lika dyra)

kieL skrev:
2360365 en sån hoj är inte till för att gå fortare. du får acceptera situationen. om du nu ska dela hojen så är de andra nog inte så pigga på trim heller vettu.

4-taktare är mer gjort för att gå fort än en 2-taktare. en trimmad 2-takt håller inte lika bra som en trimmad 4-takt. men självklart som familjehoj tycker jag inte att det behövs något trim.

Last edited:

_Timpa_

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Yamaha Tzr
Gondala skrev:
2360392 krävs ju att man skruvat på en 4-t tidigare eller att någon hjälper en. man ska ju ta bort toppen sen bort me ventilerna å kammen. å så måste man vara försiktig så man inte tappar ner något i motorn :lol
vad för 125a ska ni köpa? vad är det för system helsystem eller bara ljuddämparen? för mitt helsystem kostar 4000 (å jag tror andra är ungefär lika dyra)

4-taktare är mer gjort för att gå fort än en 2-taktare. en trimmad 2-takt håller inte lika bra som en trimmad 4-takt. men självklart som familjehoj tycker jag inte att det behövs något trim.

OFFICIELT ÄR DE EN FAMILJEHOJ INNOFICEELT KÖPER JA EN SJÄLV OCH SÅ FÅR DOM KÖPA EN EGEN..:D

DET E HELA SYSTEMET OCH JA JAG KAN SKRUVA PÅ 4-T VA LITE YR BARA

p.s DOM SKA GÅ I 115 VA ENLIGT TILLVERKARN..

Solid snake

Guest
_Timpa_ skrev:
2360433 OFFICIELT ÄR DE EN FAMILJEHOJ INNOFICEELT KÖPER JA EN SJÄLV OCH SÅ FÅR DOM KÖPA EN EGEN..:D

OKEJ!

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
_Timpa_ skrev:
2360433 OFFICIELT ÄR DE EN FAMILJEHOJ INNOFICEELT KÖPER JA EN SJÄLV OCH SÅ FÅR DOM KÖPA EN EGEN..:D

beror på helt och hållet vilken hoj det är och hur tung förarn är. vad för någon ska ni köpa?

_Timpa_

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Yamaha Tzr
Blir nog en daystar och den ska gå 115km/h enligt tilverkare och ja väger ju bara ca 50kg :yoparty caps lock knappen hade satt sig fast då ja råkat smula ner lite :tråkad tack för info hoppas ja får nån sida där man kan köpa trim..

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
du sa att dom får ha en hoj och du en. varför köper du inte en 2-takt o dom 4-takt eller så behåller du din tzr. ? så slipper du lägga massa onödiga pengar på trim som knappt kan kallas för trim. :rolleyes:

_Timpa_

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Yamaha Tzr
kieL skrev:
2360715 du sa att dom får ha en hoj och du en. varför köper du inte en 2-takt o dom 4-takt eller så behåller du din tzr. ? så slipper du lägga massa onödiga pengar på trim som knappt kan kallas för trim. :rolleyes:

Asså dom köper en men när vi väl ha fått den så kommer ja ta över den :D
och dom tvingas köpa en till, det brukar bli så... och om ja tar dän slipper man ju betala själv me..

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
_Timpa_ skrev:
2360690 Blir nog en daystar och den ska gå 115km/h enligt tilverkare och ja väger ju bara ca 50kg :yoparty caps lock knappen hade satt sig fast då ja råkat smula ner lite :tråkad tack för info hoppas ja får nån sida där man kan köpa trim..

är det en custom? i så fall tror jag inte man kommer upp i 115, även fast det är 2cyl

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
_Timpa_ skrev:
2360755 Asså dom köper en men när vi väl ha fått den så kommer ja ta över den :D
och dom tvingas köpa en till, det brukar bli så... och om ja tar dän slipper man ju betala själv me..
Tänker inte lägga mig i men tror du hade varigt mer nöjd genom att låtsas att tzren är osäljbar..

_Timpa_

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Yamaha Tzr
prulle skrev:
2360996 Tänker inte lägga mig i men tror du hade varigt mer nöjd genom att låtsas att tzren är osäljbar..

Vad skulle de va för fel pån bara för det e fyrtakt, den e billig i drift o.s.v..

tror prulle har lite fördomar :va :)

Rg 125

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
rg125
_Timpa_ skrev:
2362033 Vad skulle de va för fel pån bara för det e fyrtakt, den e billig i drift o.s.v..

tror prulle har lite fördomar :va :)

Du får nog lägga ut väldigt mycket pengar på trimm för att bara för att få några få hk jämnfört med en tvåtakt. Tror inte kvaliten är så bra på en kinesfyrtakt jämnfört med tex en cbr 125.

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska