Dagen kunde inte bli sämre....

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Jaha. Antar att dem flesta börjar bli trötta på dessa polis trådar. Men men. Så här gick det till för min del.

Kommer körandes på 50 väg mitt i samhället fjugesta när jag plötsligt hamnar bakom en traktor. Jag ser att sikten är fri så jag vrider på och kör om, vips så står det en polis med kamera 100 meter längre fram. Kollar mätaren, 100 km/h, svär och bromsar, polismannen vinkar in mig.
Jag svänger av och stannar vid kanten, fan fan fan. En relativt ung polis kliver fram och jag får vissa körkortet.
- Hmmm, vet du hur fort det gick det där?, säger polisen
- Mja, jag körde ju om en traktor så det gick väl kanske i 55 km/h, säger jag
- hmmm, säger polisen
- Ja, för man får väl köra om på 50 väg?
- Jo, men det blir ju lätt att man gasar för mycket, hmmm, ska kolla hur fort det gick, säger polisen och går bort till killen som fixar med laser grejorna. Han kommer tillbaka.
- 74 km/h gick det i, säger polisen.
Fan tänker jag, där rök kortet.
- Men du klarar kortet denna gång, säger polisen, men böter får du. Han drar fram sitt bötershäfte. 1 600 kr i böter.

Vad säger man, det finns roligare saker att göra för pengarna, exempelviss betal Thundercat för sporthojs festen.... men men, oroa dig inte Johan, pengarna kommer snart.

För er som inte är moralkäringar kan jag berätta att hade jag plockat bort reg-skylten som jag planerade förra veckan så hade jag aldrig stannat.......tror jag...

:squid

Olle_TZR

Mumma
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
NV 128cc -1950
Hände en likanade grej för mig å måndags... va påväg hem från skolan och kör rätt lungt hem (50väg) och då hamnar jag tillslut bakom ett LGF fordon (30km/h) och väntar tills det är slut på mötande trafik och kör om LGFén och på andra sidan vägen ca 50meter längre fram står en bil med en kille som riktar en (som jag tyckte det såg ut som) laser Körde ca 70 då... men ha inte fått nått brev än.... så ja tror inte han kunde se min regplåt... :bow

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Vaddå kunde inte bli sämre??? Du har ju körkortet kvar pojkvasker! Pröjsa och se glad ut att de inte tog dig i 100 på en 50-väg för då hade du varit utan i 4-5 månader.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Du hade sjuk tur pojk!

Dagen kunde knappt blivit bättre, pengar är bara papper birath ;)
Tar dom slut kan man hämta mer i väggen :fakta

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
SHfesten??

Jag såg varken dig eller thundercat där?????

Eller du menar från i januari?

750RR

akora

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
maverick_750rr skrev:
SHfesten??

Jag såg varken dig eller thundercat där?????

Eller du menar från i januari?

750RR

Nopp, Thundercat var inte där, men jag var där med flickan. Körde en blå vit gammel gixxer.

akora

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Jo, visst är jag riktigt glad för att jag fick behålla kortet, men det känns ändå surt .. Jag körde ju om, enligt mig så gjorde jag inget fel...

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Om man ska behöve överskrida gränsen för att köra om
så kanske fordonet inte kör tillräckligt sakta för att vara värt ...enligt polisen =/

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...