K1 eller K2? Hur många mil? Vacker!Passar på att ta en Sörmlandstur i det fina augustivädret.
View attachment 463254
K1 eller K2? Hur många mil? Vacker!Passar på att ta en Sörmlandstur i det fina augustivädret.
View attachment 463254
Tack, det är en K2:a som gått ca 4700. Varav 45 idag.K1 eller K2? Hur många mil? Vacker!
Vägarbete söder om Pello på svenska sidan så vi tog finska sidan. Men också för att kolla hur svårt det var att korsa gränsen. Ovant med gränskontroll där det bara varit en skylt tidigare.
Beväpnad polis med skottsäkra västar stod vid Aavasaksa men pratade mer motorcykel än kolla Coronapass!
Pello hade inga poliser utan bara coronatestpersonal som vinkade glatt varje gång jag körde över för att handla... Svenska sidan hade ingen gränskontroll.
View attachment 463263
Härligt med två fordon med packväskor!De stod kvar idag med....
Tyvärr inga hojrelaterade bilder efter att denna på BB:n i touringmode togs.
View attachment 463267
Alko i Nuorgam, Finlands och EUs nordligaste punkt?Äntligen på väg mot norska kusten...
Jag mötte en gul Daytona på väg till Pajala häromdagen… hejade inne i bilen.
Den där husgrunden har jag tömt tarmen i. ?Jag och mitt "nya backdäck" igen, på nya äventyr!
Tar denna i svartvitt ... för att krångla till det ? och det är någonstans längs järnvägen mellan Rönninge och Tumba. En slags välgjord betonggrund för nåt slags hus. Kändes väldigt funktionellt, nästan militärt.
View attachment 463369
Återigen vilse på Södertörn. Det finns hur många spännande torprester och husgrunder som helst. Att följa vägen är en förolämpning mot all gammal kultur som tidigare blomstrat i och omkring skogarna. Så åk av vägen, in på dom små stigarna och upptäck!
View attachment 463372
Så gårdagens sena kväll på Lavals långa dimmiga asfaltsväg i Tumba, längs dom nu nästan fullvuxna majsfälten åkte jag sakta och med spänning, väntade mig att nåt djur skulle hoppa på mig ur dom höga majsfälten.
View attachment 463370
Jag var väldigt nära att våga mig in i den höga planteringen (till fots), men så tänkte jag på Jurassic Park och hur raptorerna jagade människorna i det höga gräset, då fick jag handsvett. Sen tänkte jag på Steven Kings Children of the Corn, och då fick jag bråttom därifrån ?. Jag är så lättskrämd av så enkla dumma saker.
View attachment 463371
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |