På XT:n har åtm motorn suttit ihop = borde finnas delar att plocka av. Modellens kännetecken är annars tanken/sadeln och de ser ju ganska (nåja) intakta ut.
RD:n däremot...
Det är märkligt och lite oroande att det flyter upp så mycket hojar utan papper.
En 34L för 5.500.- var vettlöst billigt.
TLen jag drog hem hade en rimlig förklaring och en transaktionskedja som gick att spåra åtminstone några led bakåt.
Jag tror inte att den är varken stöldgods eller resultatet av ett försäkringsbedrägeri - isf hade den fått stå.
Ändå skaver det att ha en hoj hemma med oklar identitet. Jag är en bit på vägen, men inte framme.
Jag blev faktiskt kontaktad direkt efter hemsläpet av en som kunde sälja papper på en tidig XL 125a till mig.
1000 spänn vore en billig genväg jämfört med den tiden jag redan lagt på att leta syskon till min TL.
Jag erbjöd mig att köpa hela XLen, så klart - men då vart det bara mummel mummel.
Den stod väl som stugmoppe någonstans.
Jag har fått en hoj stulen från mig. Fyrtio år sedan nu, men det sved tillräckligt mycket för att jag aldrig skulle vilja befatta mig med någon annans besvikelse, krossade drömmar och oro.
...eller allas våra höjda försäkringspremier.