Dagens Blocket! (mc-relaterat)

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Detta?

View attachment 487532

Det där skall nog föreställa en deklaration i stil med IMDG-kraven där aktivt drivsats behöver deklareras. 30g blir då krutvikten.

Man kan se att även den orangea skyltningen funnits där men blivit övertejpad.

View attachment 487533

...tack ock lov.

Jag kan störa mig mer på att det mesta av det tillförda verkar sitta fast med spikband och på den taffliga engelskan:

View attachment 487534

"High explosive"?
Bränsle är och märks med "Flammable" - inget annat.

Skärskådar man denna bilden så söker åtminstone jag efter en inre skämskudde att trösta mig med. Men det klart, som förarträning i klassen "stay off the brakes" kanske det funkar...

View attachment 487536

Hans hoj. Hans val.
Men, nu skall han sälja sitt "något av ett one of a kind-projekt" och det verkar som han vill ha extra betalt för att ha hängt på lite surplusmateriel.

Då tycker jag det blir konstigt.
Närmar sig "konst" faktiskt. Någon annan betalar för artistens kreativitet och visar upp sig i dennes kläder ute på vägen.
Märkligt.

Nå, fallhöjden vid ett eventuellt uppvaknande blir inte speciellt dramatisk.
...med den verkshöjden.

Det värsta med annonsen är nog att säljaren hotar med nya projekt.
"Huk er i bänkara..."
Tack för en trevlig analys i vanlig ordning.
Den verkar ha blivit såld direkt, men jag fick i alla fall en glimt av den.
Har dock ingen förståelse för det konstnärliga här? :va
Men jag gissar att det ska se farligt ut och utstråla någon typ av ”hårdhet”?

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Har dom sjunkit lite i pris? Kostade dom inte 25’ nyss och runt 60’ med andra däck och lite bratscramblercafegrejer från Kina?

Perfekt för ett semesterbygge va?

IMG_0484.jpeg

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jag brukar dricka stora mängder whiskey.
Hjälper en jättekort stund, och är en dålig lösning, så den ger bara bedövning, som hos tandläkaren.
Råkade ut för samma sak som det du beskriver, alldeles nyligen på Blocket.
Tråkigt när man siktat in sig på en sak, och inte kan ringa säljaren, för det finns inget telefonnummer.
Vettefan, det blev ingen hjälp för dig, mer en bekräftelse av att fenomenet inte är en isolerad händelse.
Hoppas att vi har bättre lycka nästa gång, infaltionen och ökade räntor kanske pressar ut några objekt inom kort.
Håller med, får hoppas på nya objekt snart! ?
Men man undrar ju varför han ens satte ut en annons när han gav fan i att svara?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Håller med, får hoppas på nya objekt snart! ?
Men man undrar ju varför han ens satte ut en annons när han gav fan i att svara?

Var ju samma för mej, en Yamaha mt01 stage 3 trimmad, yamaha original trim. Acra titan och ja allt o lite till.

Ringde. Mailade. Smsade. Blocket meddelande. 10 dagar senare den är såld.

Då skrev jag ändå att jag åker nu prutar inte en spänn o köpet tar 10 minuter när jag är framme. Inte ett svar fören den var såld..

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Var ju samma för mej, en Yamaha mt01 stage 3 trimmad, yamaha original trim. Acra titan och ja allt o lite till.

Ringde. Mailade. Smsade. Blocket meddelande. 10 dagar senare den är såld.

Då skrev jag ändå att jag åker nu prutar inte en spänn o köpet tar 10 minuter när jag är framme. Inte ett svar fören den var såld..
Näe, det är fan otroligt, det som att de vet hur gärna man vill ha hojen och bara därför ser till att djävlas så mycket det går! :huvet
I ditt fall var ju köpet redan klart och i mitt fall skrev jag så det gick att förstå mellan raderna. Vem hade de som mer kunde garantera en försäljning? :va

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
Detta?

View attachment 487532

Det där skall nog föreställa en deklaration i stil med IMDG-kraven där aktivt drivsats behöver deklareras. 30g blir då krutvikten.

Man kan se att även den orangea skyltningen funnits där men blivit övertejpad.

View attachment 487533

...tack ock lov.

Jag kan störa mig mer på att det mesta av det tillförda verkar sitta fast med spikband och på den taffliga engelskan:

View attachment 487534

"High explosive"?
Bränsle är och märks med "Flammable" - inget annat.

Skärskådar man denna bilden så söker åtminstone jag efter en inre skämskudde att trösta mig med. Men det klart, som förarträning i klassen "stay off the brakes" kanske det funkar...

View attachment 487536

Hans hoj. Hans val.
Men, nu skall han sälja sitt "något av ett one of a kind-projekt" och det verkar som han vill ha extra betalt för att ha hängt på lite surplusmateriel.

Då tycker jag det blir konstigt.
Närmar sig "konst" faktiskt. Någon annan betalar för artistens kreativitet och visar upp sig i dennes kläder ute på vägen.
Märkligt.

Nå, fallhöjden vid ett eventuellt uppvaknande blir inte speciellt dramatisk.
...med den verkshöjden.

Det värsta med annonsen är nog att säljaren hotar med nya projekt.
"Huk er i bänkara..."
Du är grundligare och mer välformulerad än jag. Spot on!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Blir inte klok på den här annonsen - är det en eller två hojar han vill sälja?
Priset förhandlingsbart inom rimliga gränser - är det inte liiiite dyrt, tom för två hojar?
View attachment 487567

Man slutar aldrig att förvånas... Att yrket korrekturläsare är borta syns med all tydlighet i media men en liten säljannons borde väl inte vara så svårt att få hjälp med ?

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Det dunkelt sagda...

Killen har 7 (sju!) Honda Z50 skrivna på sig, så skall man ta hans prissättning i denna annonsen som inteckning för något alls, så är det väl att han upplever sig som multimiljonär in spe.

Märkligt sammanträffande:

Jag inte bara besökte Karlstad i går:

Screenshot_20230802-075609.png

...och körde banne mig på just hans bakgata!

Screenshot_20230802-075709.png

Man kan tvära över från 63:an till arenorna där. Inte för att man sparar någon tid, men kör man stenhårt på "kortaste väg" så får man se môe rart.

Ingen överprisad hoj, dock.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag blev lite nyfiken av kartan över Karlstad så jag försökte minnas tillbaka var jag bodde nånstans. Tydligen hette det Fältgatan, men faciliteten intill måste ha tillkommit efter att jag flyttade för den minns jag inte alls.
lab.jpg

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Jag blev lite nyfiken av kartan över Karlstad så jag försökte minnas tillbaka var jag bodde nånstans. Tydligen hette det Fältgatan, men faciliteten intill måste ha tillkommit efter att jag flyttade för den minns jag inte alls.
View attachment 487570

Ha ha!

Fullt sökbart på Google Maps:

Screenshot_20230802-100924.png

...och utmärkt i Street View:

Screenshot_20230802-100948.png

Nästa steg måste väl ändå vara att försöka tajma UFO-bilens nästa passage och arrangera en gangsta-bild?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Blir inte klok på den här annonsen - är det en eller två hojar han vill sälja?
Priset förhandlingsbart inom rimliga gränser - är det inte liiiite dyrt, tom för två hojar?
View attachment 487567

Det ska nog förstås som att han säljer sin hoj och förmedlar kompisens. Få in 2 annonser i 1, men det är annonsören som sköter det vidare kontaktandet.

Jag vill veta vad "små mil" är för något och hur man testar köra såna? Jag är ju inte så stor. Är då alla mil små? Har de kört "stora mil" också och hur påverkar de hojen? Är de stora utöver de små och hur många är de isf? Är antalet och förhållandet små och stora mil lika hojarna emellan?
Det är en främmande vokabulär!

Priset är visst reviderat men det önskade annonsvärdet torde uppgå till 100 000 inflationsätna kronor.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...