Dagens Blocket! (mc-relaterat)

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Den eviga frågan, varför fixar man inte "småfix" innan man lägger ut annonsen?
Det är för stora och omfattande saker, så man har inte förmågan och resurserna att lösa det.
Ta bara som exempel:
"ljuddämparen bak behöver man dra åt klämman vid skarven"
Inte så enkelt som man kan tro....

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Det är för stora och omfattande saker, så man har inte förmågan och resurserna att lösa det.
Ta bara som exempel:
"ljuddämparen bak behöver man dra åt klämman vid skarven"
Inte så enkelt som man kan tro....
Det kan vara så illa att man behöver klippa till en remsa från en ölburk.
Och har man nu öppnat ölen så....., och blev inte remsan så bra, så man tar en ny burk och .....

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det kan vara så illa att man behöver klippa till en remsa från en ölburk.
Och har man nu öppnat ölen så....., och blev inte remsan så bra, så man tar en ny burk och .....
Håll min öl så ska du få se en grej. ?

Det är alltså därför ölkylar står i garage runtom i riket?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har massor av såna där småsaker att fixa här. Finns säkert tusen såna saker man kan peka på och säga just så där, det där tar ju bara fem minuter.

Men många bäckar små och då får man prioritera vilka saker man fixar först.
Nu är jag en sån som hellre låter prylar stå och samla damm i 20 år än att jag skulle sälja dom ofixade men jag kan förstå att några helt enkelt bara vill bli av med prylarna. Dessutom kan man bli less på vissa saker och då blir det ett sånt där trist jobb man bara skjuter framför sig och prioriterar bort.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Vad tror ni?
Jag tänker på den tidsmässiga brytpunkten, som ständigt flyttas framåt, var ligger den nu?
Det vill säga att vi suktar efter det som vi kan relatera till på något sätt.
Börjar detta bli brytpunkten?
Ställer frågan eftersom den verkar vara ett fint tidsdokument, men personligen känner jag ingenting när jag ser den:

View attachment 492447
För den som började sitt mc-liv i den tidseran är den säkert het. Tror allt handlar om när man först började vända sig om efter hojar på stan, eller köpte första mc-tidningarna osv. För mig började det med 80-talshojarna. Hur var det för dig?

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
För den som började sitt mc-liv i den tidseran är den säkert het. Tror allt handlar om när man först började vända sig om efter hojar på stan, eller köpte första mc-tidningarna osv. För mig började det med 80-talshojarna. Hur var det för dig?
Ja, precis, det är samma här, det började på 80-talet, och dit kan jag fortfarande bli lite våt i blicken av vissa objekt.
Så jag tror att det sker en förskjutning av attraktionen i och med att vi blir allt äldre.
Så om 40år kanske alla vill ha första modellen av en Zero, eller något liknande? :va

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Ja, precis, det är samma här, det började på 80-talet, och dit kan jag fortfarande bli lite våt i blicken av vissa objekt.
Så jag tror att det sker en förskjutning av attraktionen i och med att vi blir allt äldre.
Så om 40år kanske alla vill ha första modellen av en Zero, eller något liknande? :va
Ja skrämmande tanke... :skrämd
Men varken vi vill eller inte så blir vi äldre och våra favorithojar med oss. När jag går och kollar på Classic Racing nu så får jag se samma hojar som vi tävlade med för tjugo år sen. Över tjugo år sen. :skrämd igen!

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hojar/bilar har ju ett liv som ser ut så här:

Ny och häftig = skitdyr
Begagnad och fortfarande ganska häftig = Överkomlig i pris
Gammalt och oattraktivt = Billig
Gammalt och eftertraktat = Dyrt igen

Men nu vill ju EU tvinga oss att skrota bort allt som befinner sig i gammalt och oattraktivt stadiet, vilket leder till att det inte kommer att finnas några gamla och eftertraktade kvar.

Min far skrotade bort många bilar i sin ungdom som jag gärna hade haft kvar idag, då var dom helt värdelösa

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hojar/bilar har ju ett liv som ser ut så här:

Ny och häftig = skitdyr
Begagnad och fortfarande ganska häftig = Överkomlig i pris
Gammalt och oattraktivt = Billig
Gammalt och eftertraktat = Dyrt igen

Men nu vill ju EU tvinga oss att skrota bort allt som befinner sig i gammalt och oattraktivt stadiet, vilket leder till att det inte kommer att finnas några gamla och eftertraktade kvar.

Min far skrotade bort många bilar i sin ungdom som jag gärna hade haft kvar idag, då var dom helt värdelösa

Jag tror inte så många fler kommer skrotas. Det kommer nog bara leda till att en massa fordon blir av med sina papper och därefter undangömda ute i ladorna.

Det är ju inte mitt fel att någon har varit här och stulit alla mina gamla fordon.
Att jag skulle lämna ifrån mig dom och få 1.5 kr per kg kan ju eu-byråkraterna glömma.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tror inte så många fler kommer skrotas. Det kommer nog bara leda till att en massa fordon blir av med sina papper och därefter undangömda ute i ladorna.

Det är ju inte mitt fel att någon har varit här och stulit alla mina gamla fordon.
Att jag skulle lämna ifrån mig dom och få 1.5 kr per kg kan ju eu-byråkraterna glömma.

Nej, men värdet blir ju väldigt litet på det som står i ladorna om det inte finns papper på det.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nej, men värdet blir ju väldigt litet på det som står i ladorna om det inte finns papper på det.
Ända ljuset i tunneln är väl att samma superhjältars byter ut bylingen på vägarna mot kameror, så vips så är det fritt fram och skattefritt att köra utan skylt som kamerorna känner igen...

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Om du menar värdet i pengar så är det väl inget problem.
Vi som suktar efter dessa objekt har dom ju inte för att dom betingar ett visst värde, vi har dom för att vi VILL ha dom. :giggle:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om du menar värdet i pengar så är det väl inget problem.
Vi som suktar efter dessa objekt har dom ju inte för att dom betingar ett visst värde, vi har dom för att vi VILL ha dom. :giggle:

Tja, fast nog vill jag kunna köra dom också, det är en del av värdet för mig

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...