Dagens Blocket! (mc-relaterat)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
För mig rankas RG500, Honda och sist RD modellerna

Jag vet inte varför, det är väö nostalgi bara, jag såg ofta en RG som huligankördes när dom var nya, men har känslan av att dom var ovanliga häromkring, Hondan känns ovanlig och RD modellerna var ganska vanliga..

anadr0id

Tvåtaktstendentiös
Gick med
17 May 2023
Hoj
Yamaha TDR250 -89
För mig rankas RG500, Honda och sist RD modellerna

Jag vet inte varför, det är väö nostalgi bara, jag såg ofta en RG som huligankördes när dom var nya, men har känslan av att dom var ovanliga häromkring, Hondan känns ovanlig och RD modellerna var ganska vanliga..

TZR250 och TDR250, ej att förglömma. Mina personliga favoriter efter de två RG/RD-femhundringarna.

Ingen som har en TZR250 till salu? ?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Vilket lik...
"Hojen har stått ute i två år p.g.a. olika anledningar" - tack för den utförliga informationen.

View attachment 494403View attachment 494404

Är den någorlunda frisk maskinellt så är det ju inget dåligt pris....

Snälla kapa sönder den här istället för något som är i bra skick om ni är sugen på att bygga brattscramblerbobbertyskrövsfighter

EDIT: Hade den funnits här i närheten så vete fan om inte jag hade hämtat den åt en kompis som saknar hoj och hjälpt honom att garagelacka den någorlunda anständig

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Är den någorlunda frisk maskinellt så är det ju inget dåligt pris....

Snälla kapa sönder den här istället för något som är i bra skick om ni är sugen på att bygga brattscramblerbobbertyskrövsfighter
Ingen har väl FF byggt en tyskröv på……länge

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
För 3900 är den ett kap om den är bra maskinellt.
Lägg ett lager klarlack på rosten och behåll den som den är. Det är ju inne med shabby-chic byggen i bilvärlden och solblekt lack är något som de flesta bilbyggare bara drömmer om.
Perfekt pendlarmaskin. Lätt hanterbar och upprätt körställning. Har till och med kört på Nürburgring med en utan att dö.
Ingen kommer sno den som den ser ut?
Den är riktigt bekväm att köra. Körde själv en Hamburg-Sthlm i ett svep utan träsmak i häcken.
Den är relativt pigg med sina 86 hästar. ER-6an har väl 72 hästar. Yamaha R7 har 74 hästar.
Suzukin toppar väl 225 km/h.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Faktiskt inte, fel årstid bara. Släpkärran har sommardäck och står vid sommarstugan 15 mil bort under en halvmeter snö. De här annonserna dyker aldrig upp när man har chans att åka och köpa dem. Det priset var helt ok även för mig.
Det är ganska taskigt att tillgång och efterfrågan jämt ska sätta käppar i hjulen...

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
I tidningen BIKE´s 125 test 1977 vann den lätt över alla vassa 2-taktare, gick att varva långt förbi rödvarvet.
Jag minns att dom var fruktansvärt slöa de som hade dessa Hondor på 70-talet (inte ägarna?). Själv hade jag Suka 125GT och en Zündapp KS125 på den "svart/vita" tiden. Dessa gick mycket kvickare vad jag minns nu med galopperande Alzheimers light ?

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Bättre att buda på CB 900:an han har till salu.
ser väldigt fin ut.
Men den är inte en 79a. Fel färg, svart motor mm. 79 var röda eller blå med blank motor.
Om jag nu inte blivit senil.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Synd bara att målgruppen föredrog hastighet över varvtal då...
Ja den var ju alltså snabbare än de andra hojarna. Snabbast till och med. På baaana. Tydligen var knepet att övervarva som fan, vilket få som faktiskt ägde hojen de körde gjorde.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år