165 mil om året, korta nätter söderutKan den verkligen ha sett ut så där från fabrik?
Eller fick designern kicken från BMW och emigrerade till Österrike?
View attachment 496018
Kan den verkligen ha sett ut så där från fabrik?
View attachment 496018
Fronten är verkligen förskräcklig och verkar avhållande från köp. Jag kan tänka mig varför den har gått så lite som 3300 mil på nära 19 år. (Trots att det lär vara en fin hoj, som sägs här i tråden.)Kan den verkligen ha sett ut så där från fabrik?
16.00 - Martini, här går det undan. Får nog hälla upp en självEDIT: Ett fjantigt inlägg, jag vet. Men jag har just fått en fredags-Martini, och då kan det gå så här!
Jupp, lite "fjantigt" inlägg och en eller två Martini innanför västen redan Men du har rätt i det du skrev i mitt tycke och jag har hunnit med ett glas rödtjut nuDet är ju fredag så funderar också på lägga in något fjantigt Cheers!Fronten är verkligen förskräcklig och verkar avhållande från köp. Jag kan tänka mig varför den har gått så lite som 3300 mil på nära 19 år. (Trots att det lär vara en fin hoj, som sägs här i tråden.)
Alla hans kompisar har troligen retat honom för att han har så ful framlykta att han inte vågade sig ut medan någon annan såg på. Därför blev det enbart turer nattetid, och därmed få mil. Nu pallar han inte längre utan känner att han måste sälja sin ögonsten(?) för att köpa något vackrare. Jag hörde att han letar efter en välskött Ducati 916 - för att kompensera för alla år med ful framlykta.
Så, vad tror ni om min teori? Har jag rätt?
EDIT: Ett fjantigt inlägg, jag vet. Men jag har just fått en fredags-Martini och då kan det gå så här!
View attachment 496019
Fronten är verkligen förskräcklig och verkar avhållande från köp. Jag kan tänka mig varför den har gått så lite som 3300 mil på nära 19 år. (Trots att det lär vara en fin hoj, som sägs här i tråden.)
Alla hans kompisar har troligen retat honom för att han har så ful framlykta att han inte vågade sig ut medan någon annan såg på. Därför blev det enbart turer nattetid, och därmed få mil. Nu pallar han inte längre utan känner att han måste sälja sin ögonsten(?) för att köpa något vackrare. Jag hörde att han letar efter en välskött Ducati 916 - för att kompensera för alla år med ful framlykta.
Så, vad tror ni om min teori? Har jag rätt?
EDIT: Ett fjantigt inlägg, jag vet. Men jag har just fått en fredags-Martini och då kan det gå så här!
View attachment 496019
Jag har nästan 3.000 fina mil på en sådan. Otroligt fin hoj, dessutom väl formgiven även om designen kräver lite tid och utvecklad smak. Just strålkastaren är kanske inte det finaste, men resten av hojen är mumma inklusive köregenskaperna.
Minns gärna (inte ) BMW designern Chris Bangle's fruktansvärda utsvävningar.Det är säkert rätt.
Ungefär som Mercedes w210 - kanske en bra bil, men utseendet kunde jag/ingen förlika mig med, oavsett hur länge det gick.
Som tur var går tiden, och man hinner glömma.....kombin var ännu fulare än sedanmodellen.
Och, nej, det är inte subjektivt, utan den var ful på riktigt!
Vill inte förstöra Tmax500:as eftermiddagsdrink, så ni får ingen bild bakifrån på den!
View attachment 496022
När jag jobbade på BMW kallade vi den "Noshörningen"Kan den verkligen ha sett ut så där från fabrik?
View attachment 496018
Det kan den alldeles säkert. Vacker design är då inte det första som kommer upp i mitt huvud när någon säger BMW.Kan den verkligen ha sett ut så där från fabrik?
View attachment 496018
Motorcykelvärldens ”Edsel”. Var väl också ett tämligen påkostat och välfungerande fordon, som stöp på sitt utseende.När jag jobbade på BMW kallade vi den "Noshörningen"
Hur är den att motorvägspendla med?Då ska vi se om jag får denna såld i år. La nyligen ut min andra trial-hoj på Blocket här: https://www.blocket.se/annons/1400522027
View attachment 495992
Som min ZRX. Med 80 och även 100 W var ljuset helt grymt och inte brände jag några reflektorer heller. Kanske 6-7 tusen mil av ca 12 tusen inalles.Du har rätt i att man gärna kör den nattetid, men det beror på det fenomenala ljuset från TVÅ H4 (Osram Night Breaker) som förvandlar natten till dag.
Själv ser man den ju aldrig framifrån.
Ja, den ser lite ut som en välbesökt radhusmamma den lyktan.Kan den verkligen ha sett ut så där från fabrik?
View attachment 496018
Fanns en medlem, ”Kuritas”, han var en kul motpol till tja, det mesta. Malmöprofil och provokatör från vänster. Han hade, passande nog, också en mc med provocerande lyktarrangemang, alltså ifrågavarande modell..
Mycket snygg hoj från andra vinklar. Men sålde som sagt dåligt pga konsumenters bristande föeståndsgåvor…
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|