Dagens händelser...

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Tänkte ta å dela med mig av dagens viktiga händelser till er...

jag va ute på en tur idag med en polare... va fint som sjutton... skit fint väder å allt, vi letar upp en fin väg å drar på lite... polarn ligger bakom å ja kollar bakåd då å då för å kolla så han hänger med me sin strypta RD 125a...
sen efter en rätt skarp kurva slänger ja en bilick i spegeln å ser polarn klota rätt i räcket... han hade helt enkelt haft lite för hög fart in i kuran, klarade inte svängen å tog räcket.

ja gör den snyggaste garagevändning i hela mitt liv å ger gärnet tebax, påväg tillbaka reser sig min kompis upp å går mot hojen... puohhooo... han har klarat sig tänker ja.. ja åker å ställer hojen brevid hans vrak. han kommer haltande fram å tar av sig hjälmen... sedan kommer det en bil med två vänliga människor, som stannar å hjälper oss, försäkerhest skull ringde vi efter ambulans som kom efter en stund. de konstaterade rätt snabbt att det inte va nån större fara med honom, lite öm lite här å var, men inget alvarligt, men de tog med honom iaf för att vara på den säkra sidan.
jag stannade kvar å pratade med polisen om va som hänt. sedan hjälpte ja hans far att få hem hojen...

sedan bar det av hemmåt igen, lite små skakis va ja allt i början när ja satt på hojen igen, men ni vet alla hur det är när man väl sitter där, då glömmer man världens alla bekymmer å trycker på... å TZRen gör faktiskt 163Km/h... enligt mätarn.. å då ligger man fan å hånglar med tanken... men den gör 163!!! å det är original... så är det... sådeså. kan tillägga att ja är ganska lätt, och ja gömde mig ordentligt bakom kåpan.

men men. hur som hellst e ja glad att polarn klarade sig så bra som han gjorde, han har fått komma hem nu i kväll, å ja hoppas på fler turer med honom, som dock ska sluta ite bättre!!

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Ja kan man inte hantera sin hoj ska man absolut inte ge sig på utmaningar. Skönt iaf att han klarade sig med lindriga skador!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Lindahl: Hehe njae inte direkt. Han körde lite fortare än vad han klarar av, så enkelt är det. Men alla gör missbedömningar, och man ska inte haka upp sig på det :tummenupp

lindberg

Yamaha DT125R -03 DEP Pipes och YZ skärm
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
Yamaha DT125R -03 TILL SALU!!!!
Jupp alla kan göra misstag, mitt senaste var att stegra över.
Fan va ont det gör....

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Esquina skrev:
Ja kan man inte hantera sin hoj ska man absolut inte ge sig på utmaningar. Skönt iaf att han klarade sig med lindriga skador!

utan utmaningar skulle man ju inte åka hoj. du kan ju inte påstå att du aldrig ställt dig inför utmaningar? sen om man klarar dom eller inte är ju en annan sak, men han lär inte göra om samma misstag igen, hoppas ja iaf...

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Fluxir, säg efter mig...

Är, inte "e".
Och, inte "å".
Jag, inte "ja".

Det kallas skriftspråk.

BTW, skönt att han klarade sig så pass bra!

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Surt som satan när sånt händer, men tur i oturen att det gick så pass bra ändå! :)

Kollade dom hojen för trimmning?

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Fluxir skrev:
utan utmaningar skulle man ju inte åka hoj. du kan ju inte påstå att du aldrig ställt dig inför utmaningar? sen om man klarar dom eller inte är ju en annan sak, men han lär inte göra om samma misstag igen, hoppas ja iaf...

Absolut har jag gjort utmaningar, men bara sånt som jag känner att jag är kapabel till att klara. Jag vet att jag i dagsläget inte skulle kunna ta en kurva skarpt i hög fart... anledningen är enkel, jag kan helt enkelt inte hantera min hoj än!

Lika gällde moppen, innan man sålde den kunna man hantera den på alla möjliga vis o vinklar.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...