Dagens körning... och missöden.

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Efter en stressig dag på jobbet fanns ändå den där småmysiga känslan någonstans inne kroppen att man skulle ut och slänga runt hojen på eftermiddagen. Som det sig bör på onsdagar.

Rulllade in på det gyllene M'et strax efter klockan 17, och då börjades det...

Upptäcker att underdelen under kutsen har lossat. Kul. Skruvade dit originalet med den spärrfula stänklappen enkom för besiktningen. Tyvärr slarvade jag lite och hade bara fäst den med en skruv längst bak då jag inte hittade den andra. Fungerade jättebra, ända tills nu. Skruvstackarn hade naturligtvis vibrerat loss. Varför, å varför bytte jag inte tillbaka till min fina sågade underdel på än gång och satte i rätt skruvar! Icke. Nu hängde underdelen som en ledsen penis under hojen... försökte binda upp den med en trasa jag hade med mig. Fungerade... inte. Satt mig och surade och slukade en cheeseburgare medans jag skitsnackade med några andra "bajkers".

Tillslut dök Davo upp som en räddande ängel och trollade fram ett buntband. Hepp. Underdelen satt som berget igen!

Då upptäcks dagens nästa lilla glädjeämne. En fet skruv har behagat bädda in sig i bakdäcket. Tack och hej. Var på vippen att åka hem där och då och krypa ner under täcket igen. Till slut övertalade allas vår über-moderator Mattias mig att "det är ingen fara, kör du"... sagt och gjort. På pin kiv körde jag ändå. Det fick bära eller brista.

Resten av turen fortgick utan några andra missöden, för utom lite häst-träck och annat mysigt i kurvorna.

...MEN dagen var ju inte slut än. På väg hem började den lilla ful-gula soppalampan att hetsblinka. Jaja. det är lungt, 5 mil kommer man ju. Eller hur... efter en stund lyste den med sitt retliga gula sken. Hmm... nu började det bli lite svettigt. Och svettigare skulle det bli. Lagom när jag passerar under Solnavägen på Norra länken börjar hojen att dö. I med choken, kommer en bit till... *splutt*... *host*... *blödder* ... *bmmmöööö*... sen är det tvärtomt i tanken.

Var bara till att hoppa av och börja putta det. Till slut lyckas jag ta mig fram till statoil vid Järva... tror aldrig jag har svurit så mycket åt både hoj och mig själv förut.

Men men, "Dum i huvudet får hojen putta", som man säger...

Nu ska jag ta mig en whiskey och gå och lägga mig... Gonatt!

(den fula lilla skruven)

Bifogat

• skruv.jpg
    skruv.jpg
    19.4 KB · Visningar: 658

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2005 KTM 625
Oj hoppsan, du kanske ska vara lite försiktigare med hur hårt du vrider på rullen när lampan börjar lysa....5 mil borde ju inte vara några probs om man tar det lugnt (eller tourar som jag gör) :)

Perra

SRH
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525EXC-07
Upptäckte också att jag hade en fet spik i mit nya rennersportdäck idag :mad: Jaja det är väl bara att slänga på ett nytt imon så man kan köra i helgen.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Hmm, inte för att det har med Topic att göra men hur fan ska man få ihop det här i helgen?
Det är en körning på fredag, vill vara med.
Vill gärna ut å tokmullra lite med Davo och kanske dra ner till TLRR och spana på hans bygge, isåfall skulle ju lördag passa.
Benkar har en körning på Söndag, vill vara med.

Men så kommer buggen i det hela, måste ju göra något "påskigt" med tjejen också, hur ska man hinna med det? Att ta med henne ut på hojen hade ju funkat men hon har ingen utrustning än.... :(

Skulle ju kunna ta lördagen med henne så får man ta tokmullret i samband med fredagskörningen kanske?

descitions, descitions............. :skitdator

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Gsxr
Perra skrev:
Upptäckte också att jag hade en fet spik i mit nya rennersportdäck idag :mad: Jaja det är väl bara att slänga på ett nytt imon så man kan köra i helgen.
Varför slänga på ett nytt !det går att plugga inifrån det blir som nytt :tummenupp

Söderlund

Jagad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
non
Krickan4 skrev:
Varför slänga på ett nytt !det går att plugga inifrån det blir som nytt :tummenupp

Det där har jag också funderat lite på, e det helt säkert att plugga ett däck till en sporthoj, eller gör man bäst i att köpa ett nytt?

ZpiX- hade du ett duracell i bakdäcket också?? Det hålet blir nog lite stort att plugga.... :slicka

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
ZpiX skrev:

Resten av turen fortgick utan några andra missöden, förutom lite häst-träck och annat mysigt i kurvorna.

Trottoarincidenten? Fast det var väl inget, egentligen. Man är väl THE DORK!, skicklig som få. Eller så kan det vara så att man inte ska stoja och glamma för mycket när man kör motorcykel. Ääääääääh. Det gick ju bra.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Zpux, vare skruven från bakdelen som letade sig ner till däcket? =) Då vet du ju iaf vart den tog vägen.

ZpiX

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Dagens körning... och missöden.

Mattias skrev:
Trottoarincidenten? Fast det var väl inget, egentligen. Man är väl THE DORK!, skicklig som få. Eller så kan det vara så att man inte ska stoja och glamma för mycket när man kör motorcykel. Ääääääääh. Det gick ju bra.

Aaah... det hade jag förträngt. Nej du har rätt, man ska inte hålla på och greja och dona när det kan komma Aprilior uppsmygande bredvid sig. Blev "lätt" nervös där ett tag... :crash

Men du redde upp det på ett exeptionellt snyggt sätt, tack och lov att det finns "påfarter" på trottoarerna :tummenupp

ZpiX

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
eisbaer skrev:
Zpux, vare skruven från bakdelen som letade sig ner till däcket? =) Då vet du ju iaf vart den tog vägen.

Hehe... nej tyvärr inte, detta var någon form av träskruv :rolleyes:

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Det låter som det hade kunnat bli en repris på den famösa arselåkningen från Zpixens sida.........

kan man få en kopp kaffe??

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Re: Re: Dagens körning... och missöden.

Mattias skrev:

Du kanske ska inrikta dig på stunts! Hoppa med hojen! Jag är impregnerad! :p Tur att det gick bra.... :tummenupp

/Fröken fräken

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Apropå det så måste jag nämna att jag provkörde en RGV250 och en TL1000S igår också. RGV-n gick finfint, faktiskt. Lika bra eller något bättre än min Aprilia. TL-en kändes STOR! Men det är roligt med sånt där vrid, något jag inte varit bortskämd med sen jag sålde min R1...

Tack Watson och ZpiX för lånen. Fast ZpiX fick ju förstås åka Aprilia i utbyte.

Perra

SRH
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525EXC-07
Krickan4 skrev:
Ja det kanske håller lika bra som ett nytt, har alldrig testat.
Men det känns som att det inte är värt att changsa, ifall däcket skulle smälla i 300 km/h :skrämd
Jag fick iaf börna upp ett helt däck igår, och nu sitter det är nytt fint däck på :squid

ZpiX

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ska strax åka och hämta mitt "nypåsatta" bakdäck hos mystiske mannen på Wheeler Dealer.

Travade in vid tolvtiden och frågade: "Tja, jag har 1900 spänn och ett kasst bakdäck, vad har du att erbjuda?" :D ... fick bli ett Dragon GTS.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
ZpiX skrev:
Ska strax åka och hämta mitt "nypåsatta" bakdäck hos mystiske mannen på Wheeler Dealer.

Travade in vid tolvtiden och frågade: "Tja, jag har 1900 spänn och ett kasst bakdäck, vad har du att erbjuda?" :D ... fick bli ett Dragon GTS.

Vad fick du betala för gummi och påsättning? :p

180-däck eller? Ska dit och köpa ett likadant nästa vecka.

/B

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
PERRA!!! Två frågor.. Ett konstaterande..

1. Din avatar, är det typ photoshop elle liknande?
2. Är det du som kör???

Om du säger NEJ på 1. och JA på 2. Så är konstaterandet
:rock :rock :rock

Det kallar man antingen för "sekunden innan en highsider" eller "så kör du motorcykel"!!!!

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...