Dagens välgärning

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Mitt patetiska mål är att göra åtminstone en snäll sak per dag.
Sist gick jag med en gammal dam med hennes matkassar.
Ok om man bara får ett litet leende, vad har man gjort då?
Själv känner man sig som en king för ett par sekunder.
Alla på SH ÄR ju så snälla och gulliga, aven om vi inte vill kännas till det.
Så, låt höra.

tommi

Guest
Hände iofs förra vintern när jag körde bort snö med lastmaskin o skopa,tidigt på morgonen såg jag ett par tjejjer som hade fått sin bil inplogad med en snövall och dom höll på med händer o fötter för att få bort den stora vallen.
Hjälte som man är tog jag ett tag med skopan och 5 sekunder senare kunde dom backa ut hade man inte haft mer o göra hade man nog fått :ligga dom var rätt tacksamma :tuttar

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Hände iofs förra vintern när jag körde bort snö med lastmaskin o skopa,tidigt på morgonen såg jag ett par tjejjer som hade fått sin bil inplogad med en snövall och dom höll på med händer o fötter för att få bort den stora vallen.
Hjälte som man är tog jag ett tag med skopan och 5 sekunder senare kunde dom backa ut hade man inte haft mer o göra hade man nog fått :ligga dom var rätt tacksamma :tuttar

Det är inte välgörenhet om man gör det för att få ligga!

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Hjälpte en äldre man med sin rullator över en mindre snövall och snöslask idag, gjorde både hans och min dag :)
Kan dock inte vara det minsta lätt att vara gammal och behöva en sådan och samtidigt slita som fan med den genom snö och slask :(

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Jag gormade på en kassörska som ägnade mer tid åt en efterbliven kund som jiddrade om nån rabatt på 2-3 spänn än kön som växte sig allt längre. En välgärning riktad till alla presumptiva kunder som i framtiden slipper stå i kö i onödan.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har försökt att ha samma inställning i flera års tid, med tanken att någon gång får jag något tillbaka.

Det har inte hänt ännu, men en vacker dag trillar någon tacksam pensionär av pinn och har testamenterat hela sin förmögenhet till mig.

Se bara fallet med "Burk-Kurt"

Baztard

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Hoj
Triumph Speedtona 955i -00
Hade en välgärnings fredag förra veckan.
Började med att hjälpa farsan loss med bilen från uppfarten (ja han kör Japansk framhjulsdrivet)
Sedan hjälpte jag en tant över gatan, det såg jäkligt ostabilt ut där hon stod och vinglade på refugen.
Sen var det nån snubbe som hängt upp sin fina Merca över en snövall och mest stod och gasade som en tok. Han var inte så van vid snö misstänker jag :)
Bogserlina och ett litet ryck så var han fri.
Den kvällen kändes bra, märkligt ändå att det känns så bra att ha allmänt hyffs och medkänsla?

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Jag saxar in från leendetråden.
Har ännu inte hunnit med dagens, men det kommer!

Jag hade gått in till centrum och var på väg tillbaka då en liten tjej (kvinna) med det mest fantastiska leende frågade efter vägen till sin arbetsplats.
Jag hade inte så mkt koll, men jag försökte som fan att hitta rätt.
-Joo, jag tror jag vet... om man går hitåt, så...
Det blev en omväg på ca 2km, men jag hittade dit
Om jag gått rakt på hade det varit runt 300 meter.
Hon var så söt och go, så jag log hela vägen hem. (som nu tog 40 minuter längre än jag räknat med...)

Gud vad skönt det är att hjälpa folk!
Folk som säkert klarat sig fan så mkt bättre utan min hjälp.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Hjälpte precis granndamen (70, ca) med trappstädning.
Hon blev så glad att hon nästan grät när hon fick komma och besöka våra katter.
Några kramar senare mådde jag jättebra, jag också.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Har ett från förra helgen. Några koreaner hade kört av nå grönjävligt. Jag som rutinerad har alltid välutrustat bagage (spadar, bogserlina, batteriladdare, startkablar, startgas m.m) och stannade för att vara snäll och låna ut spadar. För jag insåg att min panzerwagen inte skulle ha en suck att dra upp den där Kia:n. Efter en stunds skottande så tyckte de ändå jag skulle försöka dra och jag lyckades (precis som jag misstänkt) rucka den ett par cm max.

En stund senare kom en Hyundai SUV och försökte. Den lyckades få upp den cirka en decimeter.

En stund senare kom en Pickis. Med fem pers på flaket och tre som knuffade så fick vi upp fanskapet.
Det bästa med kråksången är att jag just varit och fotat bilen, så det dokumenterades! Eftersom jag inte vill hänga ut någon får ni leva med lite censur.

Bifogat

• Resized (1).JPG
    Resized (1).JPG
    96.9 KB · Visningar: 131
  • Resized (2).JPG
    Resized (2).JPG
    81.3 KB · Visningar: 111
Last edited:

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Jag hjälpte frugan förra veckan med att dammsuga huset. Kanske kommer jag göra om det, vem vet? :confused:

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Blev en till...
Men nu ska jag OS-sova.
Ville ha lite mat, träffade Ett par som jag var tvunget att hjälpa.
en herre som jag ställde upp för.
Var skitrisig, vännen där.
Men klarskrapat, nu ska jag göra barn och se OS

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Var och handlade nyss. Då närmar sig en äldre herre och frågar med ett försynt, "Ursäkta, kan du se om detta möjligen är krossade linfrö?" Svarade sanningsenligt att det kunde jag, varpå han undrade om så var fallet. Lika sanningsenligt svarade jag "Nej", för att återgå till mina bestyr. Nu har jag gett honom en anledning till att tänka sig för innan han lämnar hemmet utan glasögon.

Man blir tårögd över den egna hjälpsamheten, jag kan bara inte hjälpa det, det svämmar liksom över precis hela tiden.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Var och handlade nyss. Då närmar sig en äldre herre och frågar med ett försynt, "Ursäkta, kan du se om detta möjligen är krossade linfrö?" Svarade sanningsenligt att det kunde jag, varpå han undrade om så var fallet. Lika sanningsenligt svarade jag "Nej", för att återgå till mina bestyr. Nu har jag gett honom en anledning till att tänka sig för innan han lämnar hemmet utan glasögon.

Man blir tårögd över den egna hjälpsamheten, jag kan bara inte hjälpa det, det svämmar liksom över precis hela tiden.

:yoparty

Lysande roligt.

Sprang just ut å hjälpte en man med käpp.
Han kunde inte promenera ok.
Låg mer än han stod upp.
Hjälpte honom till bilen.
"Bara så du vet, lille man, jag kan hantera detta. Men idag var jag trött. Dessutom ser du ut som min sonson, jag får väl säga att jag ska in på systemet."
Kul ändå.

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende