Dags för däckbyte men vilket???

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Hallå alla inbitna!

Nu, efter ca 800 mil, är det dags för ett nytt bakdäck på bettan... Känns inget kul nu när corden börjar titta fram! :3freak

Har just nu ett Michelin Pilot Sport som var originalmonterat. Imorgonbitti är det hög tid att byta till ett nytt - men jag undrar vilket man bör köpa?! :va

Jag kör inte bana och är inte direkt den som ligger och skrapar i varje kurva, så ett raceslick är inte direkt det jag behöver. Bra fäste på torr väg och livslängd i en bra kombination eftersökes alltså.

Alla tips mottages tacksamt! :)

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
-
Lucius skrev:
Hallå alla inbitna!

Nu, efter ca 800 mil, är det dags för ett nytt bakdäck på bettan... Känns inget kul nu när corden börjar titta fram! :3freak

Har just nu ett Michelin Pilot Sport som var originalmonterat. Imorgonbitti är det hög tid att byta till ett nytt - men jag undrar vilket man bör köpa?! :va

Jag kör inte bana och är inte direkt den som ligger och skrapar i varje kurva, så ett raceslick är inte direkt det jag behöver. Bra fäste på torr väg och livslängd i en bra kombination eftersökes alltså.

Alla tips mottages tacksamt! :)

Pröva ett Michelin Pilot Road eller Pirelli Diablo Strada, dom har lite hårdare blandning än tex Pilot Sport och vanliga Diablo, men de funkar utmärkt vid aktiv körning och på bana också om man inte ska jaga rossi.
Du får ut många fler mil ur dom däcken. Det är iallafall mina erfarenheter.

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Yoshi_gixxeRR skrev:
Pilot Power :7peta

.../Yoshi

Pilot Power, det är väl ännu mer suddigumsblandning än Sport?! Håller ca 4-500 mil? Eller har jag fel?

Har dock hört bra om däckets förmåga på bana men jag kommer nog inte köra bana som det ser ut!

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Diablo är det många som rekomenderar. Det däcket har även vunnit massor av "vägtester". Jag antar att det håller runt 6-800mil det med.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin