Dags för en....

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
..Lååång semester på 5 veckor! :banana

Ska till Dubai snart. Har 2 kompisar som är där redan och väntar på att man ska komma fram :)

Det första vi ska göra är att hyra 3 sporthojar och åka, åka åka tills man är helt slut... :hihi och sen åka lite till!!!! :lol

Hur e vädret frågar ni? :va
hmm... vad sägs om 26 grader och soligt! åhh kan inte vänte en sekund till :yoparty

Fick reda på lite priser: Bensin: ca 2kr litern. Försäkring (när man hyr motorcyklar): GRATIS ! ! ! (ingår i priset :Bugar ).

Nån som vill hänga med?? :7peta

putte

Guest
Dioxin skrev:
Fick reda på lite priser: Bensin: ca 2kr litern. Försäkring (när man hyr motorcyklar): GRATIS ! ! ! (ingår i priset :Bugar ).

...och vad kostar då hyran av motorcykeln?

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Dioxin skrev:
..Lååång semester på 5 veckor! :banana

Ska till Dubai snart. Har 2 kompisar som är där redan och väntar på att man ska komma fram :)

Det första vi ska göra är att hyra 3 sporthojar och åka, åka åka tills man är helt slut... :hihi och sen åka lite till!!!! :lol

Hur e vädret frågar ni? :va
hmm... vad sägs om 26 grader och soligt! åhh kan inte vänte en sekund till :yoparty

Nån som vill hänga med?? :7peta

När du ändå är där, kan du kolla vad skinnställen går på? Behöver ett nytt...

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Skulle aldrig våga köra i de länderna efter att ha hört skräckhistorier från folk so har jobbat där. Men lycka till :tungan

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Måste säga att jag diggar din nick ;)

Du är väl ingen 2,3,7,8-tetraklordibenso-p-dioxin bara hoppas jag?

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Hyran...

putte skrev:
...och vad kostar då hyran av motorcykeln?

..Ja du, det varierar ju en del beroende på typ av hoj, men jag har för mig att det ligger mellan 400 och 1000 svenska kronor per dag. 1000kr för de absolut värsta bågarna, typ som Ducati 999R 2004 årsmodell, om man nu kan få tag på en sådan :gnissla

Har funderingar på att söka jobb där faktiskt. Inkomstskatten ligger mellan noll :brinnerup och ett par procentenheter och officiella språket är engelska, vilket man kan redan.. så man borde klara sig fram till sommaren iaf, då det blir varmt, och menar jag VARMT! Vad sägs om 45 grader i skuggan :huvet :3freak när det är som varmast.

Jag får väl se om det är nåt och satsa på. Om allt går enligt planerna så kanske kan man jobba ett par år innan det är dags och packa och komma hem igen....

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
hmm...

-Lowrider- skrev:
Vad är det för typ av jobb?

Det finns ett jobb som kusinen ska prova på lite, och det är att ta hand om utrotningshotade djur och fåglar. De föder upp djuren och efter "rehabilitering" släpps de tillbaka i sina naturliga habitat. Det kan vara allt från inhemska djurarter till exotiska fåglar från amazonas.
Kan vara intressant och prova på ett sånt jobb. Man ju själv en djurvän :hihi

Annars finns det alla sorts möjliga jobb, precis som vilket land som helst. Bara att söka :rolleyes:

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Dubai....

Swedie skrev:
Oj! Otrevligt o köra hoj i så varmt väder. Sen är väl Dubai öken ?

Både ja och nej. Själva landet är beläget i en öken om man säger så, men med "lite" pengar från den enorma oljeindustrin har de omvandlat ökenstaden till en grön och bördig oas faktiskt. Allt som går att köpa med pengar i Europa finns i Dubai, och lite till. Det är ett politiskt och ekonomiskt mycket stabilt land (Förenade Arabemirater - som landet egentligen heter).

Swedie, kanske dags för en resa till mellanöstern? :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kan du fixa jobb åt mig där eller?

Om jag inte drar tillbaka till Kalifornien vill jag flytta till nått annat land. Gillar resor.. permanenta sådana. Har Malaga/Costa del sol i tanke om inget annat lockar (jag är som sagt lite begränsad med vart jag får åka... t.ex inte till Australien, Nya Zealand .. USA. humm...)

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Swedie skrev:

Lovar att återkomma med mer fakta snart! Måste bara... :va
Ska se vad jag kan göra för Mr Swedie :)

förresten swedie, det är väl försent och anmälla sig til gottlandsbanan va? :(

Kommer det att finnas fler möjligheter och anmälla sig?

Last edited:

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
OLJEKYLD GSXR skrev:
Skulle aldrig våga köra i de länderna efter att ha hört skräckhistorier från folk so har jobbat där. Men lycka till :tungan

Jag jobbade i thailand 1 år, olyckornas land, hyrde båge mkt ofta, aldrig en olycka. Men man måste se det positiva. Inte det negativa.........

Kör som fan, hyr båge mm. Dubai är en av världens rikaste städer, bara partaja loss för fan.

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Dioxin skrev:
Swedie skrev:

Lovar att återkomma med mer fakta snart! Måste bara... :va
Ska se vad jag kan göra för Mr Swedie :)

förresten swedie, det är väl försent och anmälla sig til gottlandsbanan va? :(

Kommer det att finnas fler möjligheter och anmälla sig?
Det är försent verkar det som tyvärr.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...