Dags för kök - vilken tillverkare

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Då drar det ihop sig till att riva ut det gamla & in med ngt nytt.

Kök är en djungel....var inne & klämde på Kvik idag & gillade deras lösningar, samt att dom från fabrik har båda högre & djupare stommar. :tummenupp

Alla ska ju ha IKEA idag tydligen, men är det så mkt bättre?
Kikade även på HtH, men det kändes lite smäckigt faktiskt.

Lite tips tas gärna emot! :)

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Myresjö var fint och stommarna levererades hopskruvade vilket sparar hyfsat mycket tid. Däremot var det kanske onödigt dyrt men jag var 100%-igt nöjd med grejerna! Synd nog sålde jag den lägenheten för två år sen så nu har jag ett riktigt skitkök, ska bli kul med ny bostad snart.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kolla Nolte Küche på Birgerjarlsgatan nära Jarlaplan.
Det är dyrare än både IKEA, HTH och Kvik, men tänk på att leverans och MONTERING av fackmän ingår i priset. Du behöver i princip bara gå dit med måtten på ditt kök samt välja vilken lucka du vill ha, så fixar de resten åt dig.

Bra shit, men undvik bänkskivan i glas. Den kostar typ 120k :D

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Vad jag fick lära mig av en köksbyggare här på SH nu i helgen, var att om någonting strular (passform eller liknande) så tar det väldigt lång tid för HtH att få fram grejerna, fast det gäller nog de flesta tillverkare, förutom IKEA. Lite dyrt med HtH kanske?

Kvik hade för några år sen väldiga problem med transport/logistik, kundbemötande. Det var iaf den uppfattningen jag hade då jag körde budbil och hade dessa som kund. Kan säkert ha blivit bättre till dagsläget. Hur köken som konstruktioner är har jag ingen aning om.

Tror inte IKEA är bäst, smaken är ju som baken. Men däremot så kommer du alltid ha tillgång till nya prylar om något skulle krångla, ty deras lagerhållning.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tror inte IKEA är bäst, smaken är ju som baken. Men däremot så kommer du alltid ha tillgång till nya prylar om något skulle krångla, ty deras lagerhållning.

Tror tveklöst att IKEA ger mest valuta för pengarna.
Deras kök håller faktiskt riktigt bra kvalitet. Tror tom att deras stommar passar bra att bygga andra kök på (det var så förr iaf). Ikeas stommar kostar en styver om man jämför med de andra kökstillverkarna (som tar skamligt betalt för sina spånskivor)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
IKEA är riktigt prisvärt. Att ta ett par bira och skruva ihop några stommar är en no brainer.

Jag skulle aldrig betala hutlöst prispåslag för att någon alkad Samhall-kille har monterat stommarna.

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Det fina med IKEA är att du byter luckor för en skitsumma. "Nytt" kök på en eftermiddag och för 5 lax.

Jag har ett "finkök" i nya huset. Inte värt pengarna någonstans.

Men köp gärna lite schysstare blandare, IkEAs var i alla fall förr rätt rackiga.

Sent from my

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Har man tid väljer man IKEA och sparar pengar.

Har man inte pengarna så vill det till att man har plats att förvara färdigmonetrade stommar.

Har man råd så får man sitt kök monterat av fackmän på dagen.

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Det fina med IKEA är att du byter luckor för en skitsumma. "Nytt" kök på en eftermiddag och för 5 lax.

Jag har ett "finkök" i nya huset. Inte värt pengarna någonstans.

Men köp gärna lite schysstare blandare, IkEAs var i alla fall förr rätt rackiga.

Sent from my

Köper du en blandare på IKEA får man nog meka dit den själv.
Inte många rörkrökare som vill montera skiten. (tänker seriösa rörkrökare)
Diskho/vattenlås är under all kritik också.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Tibro kök gillar jag skarpt. Jag har monterat många kök genom åren.. Detta är mitt förra kök...

Bifogat

• 5.jpg
    5.jpg
    44.5 KB · Visningar: 247

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Tack för all bra info! :tummenupp
Kvik är ju inte så dumma i sin design, högra bilden är fronterna vi fastande för, utan handtag.

Bifogat

• kök.jpg
    kök.jpg
    78.2 KB · Visningar: 1,232
  • MANO_brolosning.jpg
    MANO_brolosning.jpg
    37.2 KB · Visningar: 507

bondenpaavo

Dekaltrimmare utav rang...
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
HD Road Glide CVO -19 samt en CBR 1100 XX Super Blackbird -01
Tibro kök gillar jag skarpt. Jag har monterat många kök genom åren.. Detta är mitt förra kök...

Voi det där såg fint ut. Om du kommer ihåg, vad har du för friyta mellan vänster och höger skåprad? Alltså avstånd mellan.
Jag håller på och försöker planera mitt kök som är en halvmeter för smalt. Och har samma funderingar som TS.
En djungel är det...

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Voi det där såg fint ut. Om du kommer ihåg, vad har du för friyta mellan vänster och höger skåprad? Alltså avstånd mellan.
Jag håller på och försöker planera mitt kök som är en halvmeter för smalt. Och har samma funderingar som TS.
En djungel är det...
Bilden gör att det ser lite smalt ut men det är 120-125 cm mellan. Man vill hellst kunna gå förbi om det står en på varje sida....

Bifogat

• 9.jpg
    9.jpg
    35.7 KB · Visningar: 249
  • 7.jpg
    7.jpg
    40.3 KB · Visningar: 265
  • 19.jpg
    19.jpg
    40.2 KB · Visningar: 211

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag föreslår en kombination av de billigare segmenten.

Vi köpte alla skåp/hyllor/dörrar på IKEA. Bänkskivan fick vi med underlimmad ho för ett bra pris från Kvikk samt vitvarorna på HEMMA.

Nu menar jag inte att du behöver göra precis likadant, men jag tror att man kan sy ihop en bra kombination av att gå runt och leta lite på flera olika ställen.

Bifogat

• kök 1.jpg
    kök 1.jpg
    68.2 KB · Visningar: 216
  • kök 2.jpg
    kök 2.jpg
    77.8 KB · Visningar: 234
Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...