Dags för körkort och hoj!

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Hej allihopa!

Nu har jag äntligen kommit mig för att ta mc-kort, skulle gjort det för länge sen! Men så vill man ju ha en hoj med, och jag har verkligen fastnat för Honda VTR 1000F -97 till -01, kan inte tänka mig att köpa nått annat nu, har läst och tittat och lyssnat mycket på nätet sista tiden och blir bara mer sugen på den!
Vill köra in mig på en egen hoj fram till uppkörningen med, så man känner sig hemma!

Finns det nån mer som funderar på att köpa en eller kanske redan har köpt, vad tycker ni? Kom med lite komentarer!

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Välkommen!
Lycka till med kort och hojköp!
Köpte också min första hoj innan jag hade körkort för att kunna övningsköra privat. Så det rekommenderar jag.

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
FZ8N 11a
Tjena och Välkommen. Köper du en VTR, så har du en fin och bra hoj. Säkert många här som håller med. Sen får du ju lite mer motivation att ta kortet, om hojen står hemma och väntar. Lycka till, med både kort o hojköp. Bara att åka o prova en så fort som möjligt.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Välkommen, lycka till med hoj å kort. VTR:erna är fina, du blir säkert nöjd!

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Välkommen och lycka till! :tummenupp Kanske ses på vägarna.
Händer att man kör vilse och hamnar i Halmstad! hehe

Vi körde vilse förra sommaren och hamnade i Markaryd. Polaren som körde först svängde höger istället för vänster..körde ikapp och försökte stanna honom.
Han uppfattade det som race och helt plötsligt var vi i Markaryd. :D

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Vi körde vilse förra sommaren och hamnade i Markaryd. Polaren som körde först svängde höger istället för vänster..körde ikapp och försökte stanna honom.
Han uppfattade det som race och helt plötsligt var vi i Markaryd. :D

hahaha :rofl Men säg inte att du ångrade det! :tungan Rutten spelar inte mkt roll bara vägarna är bra och man har kul! :yoparty

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
hahaha :rofl Men säg inte att du ångrade det! :tungan Rutten spelar inte mkt roll bara vägarna är bra och man har kul! :yoparty

Hehe sant..problemet var att han lovat tjejen att vara hemma en viss tid. Så det blev maxfart tillbaka till Båstad då hans ryggsäck öppnar sig och ut åker vattenflaska och dylikt..
Inte lätt att påpeka innan alla saker flög ut att hans ryggsäck var öppen i den hastigheten :gnissla

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Hehe sant..problemet var att han lovat tjejen att vara hemma en viss tid. Så det blev maxfart tillbaka till Båstad då hans ryggsäck öppnar sig och ut åker vattenflaska och dylikt..
Inte lätt att påpeka innan alla saker flög ut att hans ryggsäck var öppen i den hastigheten :gnissla

hehe Låter som att trippen var fulländad! Jag kör ofta med ryggsäck också.
Var på väg hem från jobbet och blixtlåset pajade och ryggan öppnade sig, men jag tappade ingenting. Som tur var så hade jag en bit snöre på mig.. (fråga inte varför) :va , men jag kunde knyta ihop ryggan igen! :tummenupp

Muffinsvargen

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Hoj
1992 Suzuki Gsx-R 1100
Välkommen hit och lycka till med mc-kortet.
Min tvillingbror kör en vtr från 95 eller 98 minns inte riktigt men har själv testat den och det är en väldigt trevlig hoj vad jag tycker.
Köpte också min hoj innan jag tagit kortet för att "köra in mig" så det är varmt rekomenderat. :tummenupp

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!