På väg hem från jobbet ida så stannar, hojen, ger lite svaga livstecken.
Som tur var så bor en polare där brevid, så ja rulla dit hojen. Mistänkte att stiftet had fari, tar bort stiftet å ser att där gnistan ska va mellan har blivit ihop bultat, böjer till bax de å d tänder fin fint, börjar undra hur d kunna blivi ihop klämt.
Körd vidare hem å den stannar igen, misstänker direkt stiftet, å d va d. Sen går d int å kick runt ibland heller, nu börjar man fundera.
Farsan fick komma å hämta mej.
Hemma skruvar vi bort toppen å hittar nånting som int hör hemma där, en smält metall bit, måsta ha vari den som bulta ihop stiftet.
Tar bort cylinder å ser att typ "halva" kolven är borta.
Men cylindern klara sej helt utan repor, "bara" en sprucken kjol, men som tur e så har ja en extra cylidner liggandes. Kännde oxå att vevstakslagren va slut å ramlagren va inge vidare dom heller, så d blir väll maskin renovering nu då, me tur så får ja igång den imorgon kväll.
Som tur var så bor en polare där brevid, så ja rulla dit hojen. Mistänkte att stiftet had fari, tar bort stiftet å ser att där gnistan ska va mellan har blivit ihop bultat, böjer till bax de å d tänder fin fint, börjar undra hur d kunna blivi ihop klämt.
Körd vidare hem å den stannar igen, misstänker direkt stiftet, å d va d. Sen går d int å kick runt ibland heller, nu börjar man fundera.
Farsan fick komma å hämta mej.
Hemma skruvar vi bort toppen å hittar nånting som int hör hemma där, en smält metall bit, måsta ha vari den som bulta ihop stiftet.
Tar bort cylinder å ser att typ "halva" kolven är borta.
Men cylindern klara sej helt utan repor, "bara" en sprucken kjol, men som tur e så har ja en extra cylidner liggandes. Kännde oxå att vevstakslagren va slut å ramlagren va inge vidare dom heller, så d blir väll maskin renovering nu då, me tur så får ja igång den imorgon kväll.