Dainese Axial Race (Stövlar)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har en erkänt fucked upp vänsterfot, men tror inte det är det som gör det.

Så min fråga lyder, skall Dainese Axial Race-stövlar gås in så att kevlaren inte trycker så hårt? För de trycker så hårt att jag får ont i vänsterfoten. Högerfoten är Ok och går i och jag kan leva med det. Men vänster. Aj aj för mycket.

DaineseStivaleAxialRegn.jpg

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Swedie skrev:
Så min fråga lyder, skall Dainese Axial Race-stövlar gås in så att kevlaren inte trycker så hårt?
Det blir väl att testa att gå "ut" skon, men är den på tok för hård och inte vill töja där du har ont, då måste nått annat ingrepp göras, på nått sätt :va
Beroende på vart det trycker, så kan du kanske lägga in en något tunnare sula och använda en tjockare socka. Typ vanlig sportsocka. Kan göra lite skillnad....

Jag har en erkänd platt fot, och hoppas vid varje stövel köp att det skall töjas, och jag har haft tur.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Har din skada läkt ordentligt för övrigt Fötter är svårläkta :gnissla

Fick väldigt ont i början av mina nya stövlar men efter nga (onda) veckor gick det över, extra sulor var toppen. Jag är också väldigt plattfotad: är det ngn som har testat att ha hålfotsinlägg i mc-stövlar. :va Har ett "uttag" kvar att göra och funderar faktiskt på att testa detta.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag gick med dojen på mig och själva hälontet gick faktiskt bort efter ett par timmar.

Men en sak som började göra ont efteråt var på sidorna. Tror min fot började plattas ut (höger fot) och den kände sig nog mosad. Så då fick jag lov att ta av dojan. Men så länge jag sitter på hojen så hoppas jag foten får plats ordentligt.

MC Doktorn

Guest
Har man skor som inte passar kan man lästa ut dom så att dom passar bättre.

Personligen hade jag väldans svårt att hitta bra stövlar så SIDI passade mig bäst.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
mer info om dojjans konstruktion och material tack.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
R2 skrev:
mer info om dojjans konstruktion och material tack.

Jag har dom stövlarna. Är undebart sköna, ser ut som touring stövlar:). Det enda jag kan klaga på är att tåskyddet lossnar lätt., vilket är skit!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Zilversurfer skrev:
Jag har dom stövlarna. Är undebart sköna, ser ut som touring stövlar:). Det enda jag kan klaga på är att tåskyddet lossnar lätt., vilket är skit!
jösses douglas, nu vet jag ju allt om vilka material stöveln är byggd av... :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...