Dainese Laguna Seca helställ bra?

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
Någon som har erfarenhet utav dessa ställ? Jag har varit och provat massa olika men hittade Laguna seca till ett vettigt pris dock kan jag inte testa det utan får beställa det. Jag har storlek 56 i dom andra Dainese ställen tror ni det kan skilja på detta stället?

MVH Alex

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Dainese är fina grejor. Storlek 56 är ganska stort. Är du typ 190 cm eller väger bortåt 100 (eller både och) så borde det vara ungefär rätt.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Du säger att du provat en massa Dainese-ställ men är det en eller tvådelars? Min erfarenhet är att man behöver en storlek större på Dainese raceställ än deras likadana tvådelars.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag har ett Laguna Seca helställ i storlek 54.
Är 185/90 och det sitter som det ska på mig.

cheddar bob

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2008
Hoj
GSXR 1000 K8 CBR600rr
Jag är 181/76 kg och har strl 50 på mitt laguna seca, jag är jättenöjd med mitt ställ!

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Är 1.87 väger 92kg. Jo jag har bara testat helställ så då ska det väl inte vara några större skillnader.

5500kr med frakt för ett Laguna Seca svart helställ måste väl vara bra pris?

Är Yamaha Center Helsingborg som säljer det.

Last edited:

Gurra G

Hallå där...kött o blåbär
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
690 Smc
På mig satt Laguna seca...rent ut sagt åt helvete. Kan bero på kroppsform men det va uteslutet för mig o ha et sådant! Köpte Berik helställ...visst dubbla pengarna men sitter 100 ggr bättre iaf på mig!:)

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
På mig satt Laguna seca...rent ut sagt åt helvete. Kan bero på kroppsform men det va uteslutet för mig o ha et sådant! Köpte Berik helställ...visst dubbla pengarna men sitter 100 ggr bättre iaf på mig!:)

Jag har testat lite olika ställ Dainese, Arlen ness, Alpinestar, spyke, Lindstrands.

Lindstrands var det som satt skönast men jag antar att dom andra måste anpassa sig efter kroppen lite bara.

Last edited:

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
jag testa ett laguna seca på yamacenter hbg...satt riktigt kass på mig....men då e jag 187 / 70 kg.... man bör nog ha ett högre bmi för att de ska passa bra!

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hmm okej får väl åka en liten sväng och kolla på det då. Några andra bra mc firmor runt Helsingborg?

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
Hmm okej får väl åka en liten sväng och kolla på det då. Några andra bra mc firmor runt Helsingborg?

Det är väl bara att köpa stället! du får ju skicka tillbaks det är öppet köp som gäller. Passar det inte så är det bara att skicka tillbaks. Men du behöver inte oroa dig som det du skriver så kommer det att passa som en fläskläpp! Detta ställ är ett av Dainese värsta!! Lycka till:tummenupp

mugano

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
SP-1 -01
Vilka mc butiker i Sthlm har bra sortiment på kläder?

Mc-varuhuset har Dainese ställ i sthlm, Lelles i Uppsala också. Har klotat med ett Dainese laguna seca ställ och funka bra. Nu har jag ett 2 delat Dainese.

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...