Dainese -ryggskydd

Gallianoman

DÖD åt alla hojtjyvar!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nada
Är det någon som provat det nya ryggskyddet från Dainese?

Var å kikade på det lite häromdagen, men jag tyckte "magremmen" satt på tok för högt upp... Man vill ju gärna ha den i midjetrakten... eller?! Är det jag som är skev eller är det skyddet som är märkligt?

Efter vad jag fattat så är siffran längden på plattan och small/medium/large "storleken" på remmarna? Fel eller rätt? Styr s/m/l placeringen på remmarna också?

Man undrar liksom...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det råkar inte vara så att de har fler nya modeller? Testa med skinnet på bara och testa även ufo's grejjer. Dainese har ryktet om sig att det är bästa kvaliteten men jag hade samma problem som dig och testade ufo's och det satt som gjutet.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Vilket är "det nya" ?
Mitt heter backspace 2 och sitter bra tycker jag.

Gallianoman

DÖD åt alla hojtjyvar!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nada
Det nya heter wave... ventilerat och riktigt high-tech... Har nog precis kommit tror jag...

Nå´n bild har jag inte tyvärr.. på dainese.com har de bara flash-grafik... Men där kan du se det...

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Kan man inte släppa på "axelremmarna" om man tycker att det sitter för högt?? Syftet med "magremmen" är ju inte att den ska tjäna som sport-bh. :rolleyes:
/W

Gallianoman

DÖD åt alla hojtjyvar!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nada
watson skrev:
Kan man inte släppa på "axelremmarna" om man tycker att det sitter för högt?? Syftet med "magremmen" är ju inte att den ska tjäna som sport-bh. :rolleyes:
/W

Men vaddå, man vill ju ha snygga bröst även när man kör hojj! Och se´n kan det behövas lite extra stöd vid körning på grusväg.... :p

edit/ Dessutom hamnade skölden för långt ner om jag släppte efter på axelremmarna...

Felix skrev:
Vad kostar det?? nån som vet?/W

Tror det var cirkus 1200 spänn...

Last edited:

Lisa

vem bryr sig?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
......
Inte visste jag att du hade så hängiga :D testa silvertejp annars det brukar ju funka bra till det mesta :D

Jag har för mig att det finns olika längder på skydden (iallfall på föregående modeller), du kanske kan fråga i affären om de har något som är längre? Jag vet att Simpa och hans var har likadana ryggskydd, fast olika längd. :)

Gallianoman

DÖD åt alla hojtjyvar!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nada
Lisa skrev:
Inte visste jag att du hade så hängiga :D testa silvertejp annars det brukar ju funka bra till det mesta :D

Jag har för mig att det finns olika längder på skydden (iallfall på föregående modeller), du kanske kan fråga i affären om de har något som är längre? Jag vet att Simpa och hans var har likadana ryggskydd, fast olika längd. :)

Det går ju an för er tjejer å använda silvertejp, ni har ju inte en massa hår som gör ont när man tar bort den... ;)

Dom hade bara den största längden inne, men det är enligt tabellerna den jag ska ha... Finns det fler än Yamahacenter som säljer dainese i Göteborg?

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...