Dainese Safety-Jacket

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Dainese Safety-Jacket???

Är det ett bra alternativ att ha, för gata och bana? Tänkte plocka ur skydden ur gat- och banstället i så fall. Kör idag med Halvarsson Track, men vill ha skydd för bröstkorgen också.

Vilken version är den bästa?

Andra förslag?

Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Och hur är den i jämförelse med Alpinestars Bionic2? Den ser lite klenare ut, eller är det bara inbillning? Tänker på skulderblad/nyckelben.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Jag säger nej. Dessa skyddsvästar är väl primärt till för offroadåkare? Får du ens på stället med en sådan väst?

Köp bröstplattor istället! :nicka

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Och hur är den i jämförelse med Alpinestars Bionic2? Den ser lite klenare ut, eller är det bara inbillning? Tänker på skulderblad/nyckelben.

Verkar lättare att låta bli att ramla :D
Eller gör som jag, låt bli att få ihop härket i tid. (Visst hopp finnes än iofs).

//P

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Jag säger nej. Dessa skyddsvästar är väl primärt till för offroadåkare? Får du ens på stället med en sådan väst?

Köp bröstplattor istället! :nicka

Att få på stället tror jag inte blir *så* svårt, "jackan" är ju ett Wave ryggskydd (som många åker med...) plus armbågs-, axel-skydd i ett stycke.

7f4189ee50eb7af190d2498349e941e0_rough.jpg

Det enda extra är bröstskyddet, som då motsvarar en bröstplatta, som du ändå rekommenderar. Jag hoppas att det ska funka om man plockar ur skydden ur de vanliga ställen?

Men sen om skydden är tillräckligt bra för banåka/gatåka, det är ju en annan femma. Skiljer de sig verkligen från de som sitter original i Dainese ställen? N.B. Bilden tagen från www.[B]kneedraggers[/B].com

Verkar lättare att låta bli att ramla :D
Eller gör som jag, låt bli att få ihop härket i tid. (Visst hopp finnes än iofs).

//P

Solly, både första och andra förslaget är för sent påkommet :) (Trots att jag trodde att jag aldrig skulle trilla i backen, eftersom jag är så försiktig :D ...)

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...