Dainese, skicka ställ på reparation?

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Min son köpte ett Dainese ställ på Dainese Store i Hannover i fjol. Då talade försäljaren sig varm för deras fantastiska reparations service. De skickade över 200 vurpade ställ om året till Italien för rep. bara från deras lilla butik (Tysklands minsta Dainese Store). Någon som vet om någon Svensk handlare erbjuder denna tjänst?
Har ett gammalt ställ som jag tycker börjar bli lite "retrocoolt" som jag skulle vilja fixa till lite. Bland annat är det plastdetaljer på axlarna som har ruttnat med åren, så det är inte aktuellt med någon som bara kan lappa läder. Här behövs orginaldelar från fabriken!

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Min son köpte ett Dainese ställ på Dainese Store i Hannover i fjol. Då talade försäljaren sig varm för deras fantastiska reparations service. De skickade över 200 vurpade ställ om året till Italien för rep. bara från deras lilla butik (Tysklands minsta Dainese Store). Någon som vet om någon Svensk handlare erbjuder denna tjänst?
Har ett gammalt ställ som jag tycker börjar bli lite "retrocoolt" som jag skulle vilja fixa till lite. Bland annat är det plastdetaljer på axlarna som har ruttnat med åren, så det är inte aktuellt med någon som bara kan lappa läder. Här behövs orginaldelar från fabriken!

Skicka bilder och tala med fabriken direkt.
Dainese är kända för sitt kundstöd och jag bara hört positiva kommentarer från sådana som skickat ner grejer för att få dem omsydda, reparerade eller renoverade.

Dainese offers its customers a series of services for the optimal maintenance, regeneration and restoration of garments following wear and tear due to use or damage. Our technicians and craftspeople at the historic Dainese headquarters in Colceresa (VI, Italy) handle requests for specialized repairs by first inspecting the product and then, after careful checking, by updating and making the garment safe.

Dom har tom en flik på hemsidan och artikelnummer för de vanligaste åtgärderna!

Det klart att säsongsstart inte är den optimala tiden att skicka ner grejer, men som sagt - prata med dem.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Det är helt sjukt att man köper deras skinnställ för 10-15 tusen och dragflärparna pajar typ år 2. De måste ju fatta att det är trögt att dra ihop skinnet med flärparna och de borde designa dem bättre. Håller ju i 20 år på en vanlig dyr vardagsjacka

Cowdriver

Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Det är helt sjukt att man köper deras skinnställ för 10-15 tusen och dragflärparna pajar typ år 2. De måste ju fatta att det är trögt att dra ihop skinnet med flärparna och de borde designa dem bättre. Håller ju i 20 år på en vanlig dyr vardagsjacka
Har faktiskt inte råkat ut för detta! Mitt "nya" ställ är ändå +10 år! Men så är man ju smärt och smal också :LOL:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Japp, dom är gjorda av dåliga mariekex, det är få andra grejer jag har dödat flärparna på, men på mitt Daineseställ är samtliga trasiga, och det har ändå varit i Italien och vänt en gång.

Cowdriver

Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Japp, dom är gjorda av dåliga mariekex, det är få andra grejer jag har dödat flärparna på, men på mitt Daineseställ är samtliga trasiga, och det har ändå varit i Italien och vänt en gång.
Funkade det lätt och smidigt med besöket i Italien?

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Jag lämnade in mitt hos en skräddare som bytte till en lite grövre dragkedja med grövre flärp.
För 10 år sen...funkat klockrent sen dess men det tog ca 2 år innan originalet gick sönder.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Funkade det lätt och smidigt med besöket i Italien?
Jo, det gjorde det nog, det var ju inte jag som skickade det, det var ju butiken där jag hade köpt det som skötte logistiken. Men det tog ju åtskilliga veckor, troligen gick någon upp från Italien, hämtade stället här, gick hem och lagade det, och sen gick med det till Sverige igen. Sen var det här en rejäl bunt år sen också, Dainese kanske har köpt in cyklar till personalen sen dess.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år