Jag använder en Gore-Tex jacka från Dainese och är helnöjd. Jag har ingen koll på vad den heter men det är den jackan jag har på mig i avatarbilden.
Eftersom jag har använt jackan till hojkörning året runt i två år vågar jag påstå att den håller mig torr i det värsta av skitväder och nu under sommartid ventilerar den ut värmen ganska bra om jag drar ner den yttersta dragkedjan lite (Den har tre dragkedjor när vinterfodret är urtaget...).
Den har även varit med om ett antal marksyningar både på snö, i regn, på grus och jag har väl även klantat mig någon gång på torr asfalt. Den ser lite luggsliten ut, men jag har sluppit slipskador!
En annan tillverkare som gör rysligt bra Gore-Tex kläder för hojåkning är annars Rukka. Deras mer avancerade textil-ställ är troligen bland de bästa på marknaden.
Edit=>> Just ja, jag glömde nämna att jag nästan alltid kör hoj i kombinationen Gore-Tex jacka och skinnställsbrallor och det funkar riktigt bra i de flesta regnväder eftersom det är mest överkroppen som drabbas av vätan.
Jag håller ryggplattan på plats med hjälp av ett par vanliga hängslen. Jag litar inte på ryggplattorna som är inbyggda i textilställen eftersom dom känns som om dom kommer för långt ifrån ryggen.