Dainese textilställ

eightbug

Medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
2002, Honda, CB900F Hornet
Jag börjar bli sugen på ett gortexställ som komplement till mitt skinnställ, (eftersom det regnar hela jävla tiden:huvet ), och har spanat in ett Dainese Gator.

Någon här som använder denna jacka eller något annat Dainese gortexställ?:va
Erfarenheter?

SvenneC

Medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Inte så många som jag skulle vilja ha...
Jag använder en Gore-Tex jacka från Dainese och är helnöjd. Jag har ingen koll på vad den heter men det är den jackan jag har på mig i avatarbilden.

Eftersom jag har använt jackan till hojkörning året runt i två år vågar jag påstå att den håller mig torr i det värsta av skitväder och nu under sommartid ventilerar den ut värmen ganska bra om jag drar ner den yttersta dragkedjan lite (Den har tre dragkedjor när vinterfodret är urtaget...).

Den har även varit med om ett antal marksyningar både på snö, i regn, på grus och jag har väl även klantat mig någon gång på torr asfalt. Den ser lite luggsliten ut, men jag har sluppit slipskador! :tummenupp

En annan tillverkare som gör rysligt bra Gore-Tex kläder för hojåkning är annars Rukka. Deras mer avancerade textil-ställ är troligen bland de bästa på marknaden.

Edit=>> Just ja, jag glömde nämna att jag nästan alltid kör hoj i kombinationen Gore-Tex jacka och skinnställsbrallor och det funkar riktigt bra i de flesta regnväder eftersom det är mest överkroppen som drabbas av vätan.
Jag håller ryggplattan på plats med hjälp av ett par vanliga hängslen. Jag litar inte på ryggplattorna som är inbyggda i textilställen eftersom dom känns som om dom kommer för långt ifrån ryggen.

Last edited:

SportGuzzi

livsnjutare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Moto Guzzi V11 Sport
Jag har åkt med Dainese goretex jacka + byxor några år och varit helnöjd med allt från kvalitet till passform och regnkörning.......tills jag vurpade!

Jag ramlade i 50-60 på rak asfalt (fråga inte hur) och mina byxor bara smälte ihop och jag lämnade en odör av bacon bakom mig.

Jag kommer ALDRIG köra med likannade ställ igen efter detta uta för mig är det skinn som gäller!

jag pratade med Z- motor i GBG om detta och dom påstod att detta inte kunde hända men det gjorde ju det......byxorna och jackan var ungeför lika bra som ett par manchesterbyxor:huvet

bfd

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Hoj
Yamaha R1 02
Jag har en gortexjacka från Dainese som jag köpte förra året som komplement till skinnstället. Tycker deras jackor är snygga och de håller kanonkvallite. Jag skulle köpa samma jacka idag med enda reservation att jag skulle gå ner en storlek då jackan sitter lite löst idag. När jag köpte den satt den ganska tight men de tänjer sig ganska mycket med tiden. Så min rekomendation är att jackan ska sitta som ett korvskinn när du köper den...

eightbug

Medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
2002, Honda, CB900F Hornet
Jag har åkt med Dainese goretex jacka + byxor några år och varit helnöjd med allt från kvalitet till passform och regnkörning.......tills jag vurpade!

Jag ramlade i 50-60 på rak asfalt (fråga inte hur) och mina byxor bara smälte ihop och jag lämnade en odör av bacon bakom mig.

Jag kommer ALDRIG köra med likannade ställ igen efter detta uta för mig är det skinn som gäller!

jag pratade med Z- motor i GBG om detta och dom påstod att detta inte kunde hända men det gjorde ju det......byxorna och jackan var ungeför lika bra som ett par manchesterbyxor:huvet

Fy fan det lät ju inte så kul med bacon. Det är just denna typ av erfarenheter som är bra att ta del av innan ett köp. Tackar.:tummenupp

Kanske ska köpa ett regnställ istället...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy