Dainese till tjej - strl?

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
Hej, tänkte köpa ett Dainese-ställ ev. modellen "Haku" till sambon och tänkte höra med er tjejer vilken strl som kan tänkas passa.

Hon är 165cm lång och väger 68kg, hon har vanligtvis 38 och således bör väl även här 38 vara en bra strl?

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Ska det vara en överraskning? Om inte rekommenderar jag dig varmt att ta med henne och prova. Passformen på skinnställ för damer är milt uttryckt knepiga.

Vad gäller storlekar överlag kan man väl som tumregel säga att att det skiljer sex mellan italienska (ställstorlekar) och svenska storlekar. Dvs. har du 40 normalt, borde du ha 46 i ställ. Eller 38 normalt, 44 här alltså.

Som sagt dock, du gör klart bäst i att låta henne prova först.

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
Nej det är ingen överraskning, men vi bor i Arvika och det finns ju allt annat än gott om återförsäljare i närheten för skinnställ... men de är alltså så små...

Borde finnas någon strl-tabell för dainese

Last edited:

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
Jepp, enligt den så skulle ett 44 passa rätt bra, alla mått stämde sånär som på plus 1 cm

leica

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
tjejhoj moppe edition
Jag har 36 i vanliga kläder och mitt Dainese-ställ (två-delat) är storlek 42, det är lite lite stort till mig. Så 42 eller 44 bör passa henne! Lycka till!

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
monark
Jag har ett en komplett utrustning som borde kunna passa din tjej, Dainese ställ + ryggskydd, alpinestars stövlar + handskar, och en AGV hjälm.. PM:a vid intresse

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
De töjer ut sig, så tänk på det. Stället bör kännas en del för liten från början...så ta ingen storlek som passar perfekt.

Hera

Just idag är jag stark
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
Yamaha R6 -08
Skulle verkligen rekomendera att pröva först, även om det är en bit att åka. Jag har ungefär samma längd och vikt som din tjej, men Dainese-ställ överlag funkar inte alls för mig. Har inte rätt dimensioner på överkropp och underkropp som de ställen. Alpinestar och Lindstrands sitter mycket bättre på mig. Så det beror ju på hur lång överkropp kontra ben man har, samt var kilona sitter...

Och som Mr WRX skrev, se till att köpa ett som sitter sjukt tight, för det töjer sig massor!

Good luck!

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
Ser ut som att det får bli en tur till Karlstad iaf och prova allt som finns i stan :) som tur är finns de flesta återförsäljare av i princip alla hojar och tillbehörsfirmor efter samma gata :D

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...