Dainese värsting handske sönder efter 2 min

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
ja vad skall man säga :va

2.200 kr kostade ett par Speed Metal, handsken som Rossi själv kör med... Trodde Dainese var inte bara dyrt märke utan även av bästa kvalité

Nu fick jag väl säkert ett måndagsexemplar men har väntat 4 mån innan jag fick de efter min beställning.
När jag för försa gången skulle köra hojen och drog på mig all mundering så bara det spraka till i handsken.. och förvånad blev man!

Gäller det ngn garanti på sådant här egentligen ??
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    57.8 KB · Visningar: 434
  • 2.jpg
    2.jpg
    71.1 KB · Visningar: 445

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Eureka skrev:
ja vad skall man säga :va

2.200 kr kostade ett par Speed Metal, handsken som Rossi själv kör med... Trodde Dainese var inte bara dyrt märke utan även av bästa kvalité

Nu fick jag väl säkert ett måndagsexemplar men har väntat 4 mån innan jag fick de efter min beställning.
När jag för försa gången skulle köra hojen och drog på mig all mundering så bara det spraka till i handsken.. och förvånad blev man!

Gäller det ngn garanti på sådant här egentligen ??

Fan vilken coool jävla handske...
Det tar nog inte mer än två minuter hos handlare att få den reklamerad... :)
/fredde
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Eureka skrev:
ja vad skall man säga :va

2.200 kr kostade ett par Speed Metal, handsken som Rossi själv kör med... Trodde Dainese var inte bara dyrt märke utan även av bästa kvalité

Nu fick jag väl säkert ett måndagsexemplar men har väntat 4 mån innan jag fick de efter min beställning.
När jag för försa gången skulle köra hojen och drog på mig all mundering så bara det spraka till i handsken.. och förvånad blev man!

Gäller det ngn garanti på sådant här egentligen ??

Bara att lämna tebax!!!! :(
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Fan! Det där måste ju gå på nån garanti, måndagsex eller inte.
Kolla upp det med stället du köpt handskarna på å se om dom inte kan hjälpa dig med detta.
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Såna handskar får man ju till skänks... :tungan

Dainese är rätt schyssta, så dom tar tillbaka dom direkt!
 

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
950 SE
Frågan är om man kan känna sig trygg med en likadan handske efter en såndär brutal kvalitétsmiss! Jag skulle då lätt kräva pengarna tillbaks + nya handskar och om dom vägrar gå ut till samtlig mc-press med detta!
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
jag får säkert nya men det finns ingen ursäkt att det är måndagsex eller inte!
Dainese skall och är ett företag med säkerhet som nummer 1 som motto.. skall man behöva vurpa innan man vet om man fick ett måndagsex eller inte, vad hade hänt om man kanat med handsken i asfalten ?

Ersättning för eventuell handskada kanske är på sin plats :yoparty

Får väl se vad de säger så skall jag återkomma med svaret i denna tråd!
 

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Sthlm-Sollentuna
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Du kommer få ett nytt exemplar alt att dom lämnar den på reperation.
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Blev dessa istället.. som man har innanför, mkt skönare & billigare :tummenupp
Blir 2 par så man är på säkra sidan!
 

Bifogat

  • 355410.jpg
    355410.jpg
    98.9 KB · Visningar: 203
Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Har du fått någon förklaring än? Skulle vara intressant att höra vad Dainese grossisten har att säga om detta. Bike, AlltomMC jaaa.... tillochmed Sverker skulle nog vilja ta itu med dem annars.
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
amullo skrev:
Har du fått någon förklaring än? Skulle vara intressant att höra vad Dainese grossisten har att säga om detta. Bike, AlltomMC jaaa.... tillochmed Sverker skulle nog vilja ta itu med dem annars.

Fick höra att det var inte första paret som gått sönder av typ racing handske från Dainese... m.a.o dålig kvalité!
 

sandstream

Guest
Den svenska konsumentköplagen ger dig en ny produkt eller reparation (beror på vilken typ av produkt det är) om det skulle vara något fel på produkten inom 6 månader.
Sen har man 30 månaders reklamationsrätt, men då är det kunden som ska bevisa att felet fanns där från början.

Skönt att det löste sig och hoppas de nya handskarna är bra :tummenupp

Har själv ett par Alpinestars GP2 (tror jag de heter) och har kört två säsonger med dem.
Ser nästan ny ut och sitter kanon :)
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil

Skulle jag köpt allt från scratch om jag inte redan hade både ställ o stövlar Dainese så hade jag köpt Alpinestars stövlar och handskar, men nu är man ju en Dainesetönt och då går det ju inte köra med Alpinestars handskar :)
BLir kanske nästa gång.. Gillar dock Dainese´s lösning på Light In prylar.. .dvs stövlar innanför stället samt "dess nya" handskar som också är till för att ha innanför, blir så mkt bättre rörlighet.
Om skiten håller ihop vill säga :)
 

Bifogat

  • DSC00981_1.jpg
    DSC00981_1.jpg
    50.9 KB · Visningar: 180

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Själv är jag Alpinestars tönt..

GP Plus handskar
TLD Helställ
GP-series boots blingad med magnesium toeslider.
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Eureka skrev:
ja vad skall man säga :va

2.200 kr kostade ett par Speed Metal, handsken som Rossi själv kör med... Trodde Dainese var inte bara dyrt märke utan även av bästa kvalité

Nu fick jag väl säkert ett måndagsexemplar men har väntat 4 mån innan jag fick de efter min beställning.
När jag för försa gången skulle köra hojen och drog på mig all mundering så bara det spraka till i handsken.. och förvånad blev man!

Gäller det ngn garanti på sådant här egentligen ??

Känns så där tryggt! Skulle inte vilja ramla med den handsken.. Kör själv med Arlen Ness och är riktigt nöjd.
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Mr. Dante skrev:
Känns så där tryggt! Skulle inte vilja ramla med den handsken.. Kör själv med Arlen Ness och är riktigt nöjd.

Arlen Ness känns ju inte direkt tryggt i mina öron heller :)
Tror Dainese är bäst när det gäller ställ men inte handskar..
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Jag kan INTE rekommendera Alpinestars handske GP Plus. Mina slets sönder efter 1,5 säsongers normal användning. Och då har jag skött om dem på exakt samma sätt som alla andra handskar jag haft sedan 1988. Dvs. smörjt in dem med minkolja några gånger/säsong.

Vänster pekfinger är, längst ut i toppen, helt sönderslitet (ett hål på ung 1x1 cm) och nu är sömmen på samma finger på väg att gå också (dvs. lite längre upp på fingret).

Jag har under årens lopp haft ett antal olika handskar men aldrig så pass dyra (köpte dem på Yamha center i Gbg för ca. 1600 kr). Och SAMTLIGA andra handskar har hållit längre, avsevärt mycket längre, innan de varit UTSLITNA.

Skitsynd för jag provade många olika racinghandskar innan jag hittade ett par som passade bra. Och så är det så skitdålig kvalité!!! :huvet

Gissa vad svaret blir till den som frågar om jag är nöjd med mina handskar!??? Inte!

Mvh!
// Niklas
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Många har olika erfarenheter av gp plus. Jag har läst trådar på forumet om folk som slitit ut dom på en säsong men även flera vars hållt jätte bra, inkluderad mitt egna.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
HanneZ skrev:
Många har olika erfarenheter av gp plus. Jag har läst trådar på forumet om folk som slitit ut dom på en säsong men även flera vars hållt jätte bra, inkluderad mitt egna.

Om man jämför mellan två olika individer kan resultatet bli väldigt olika. Det jag tycker är mycket användning kanske inte du tycker och tvärt om. Så när jag skriver att jag slet ut mina på 1,5 säsonger menar jag daglig användning mellan slutet av april till mitten/slutet av oktober och med 2000 - 2500 mils körning varav 5-6 hela dagar på bana. Medan i ditt/andras fall kan det innebära något helt annat.

Därför gjorde jag jämförelsen med mig själv och mina andra handskar jag har haft genom åren. För själv använder jag prylarna ung. lika från år till år. Och med den jämförelsen är dessa otroligt sköna handskar helt värdelösa vad avser kvalitén, tyvärr!

Mvh!
// Niklas
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top