Damställ??

BrandonW

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
Yamaha XJ650 -82, Tidigare Yamaha R6 -01
Vi ska fixa ett ställ åt min mamma och min lillasyrra, dom har typ samma storlek, men det jag undrar är helt enkelt, hur viktigt är det för dom att ha ett damställ? Eller går ett herrställ lika bra?

fattar inte riktigt skillnaden :crash

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
BrandonW skrev:
Vi ska fixa ett ställ åt min mamma och min lillasyrra, dom har typ samma storlek, men det jag undrar är helt enkelt, hur viktigt är det för dom att ha ett damställ? Eller går ett herrställ lika bra?

Det går i princip lika bra med ett herrställ.

Skillnaden är att damställen tar lite mer hänsyn till att kvinnor är kurvigare än män - med smalare midja, bredare höfter och större tuttar.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
BrandonW skrev:

Skillnaden är att damställen ofta är lite kortare och sydda med mer plats för rumpa, tuttar och mer insvängda i midjan...
Har man ett för stort ställ hamnar ju lätt skydden på fel ställe.
Men det beror ju på, är de smala och långa så går ju ett herrställ lika bra :tummenupp

Clara

you get no glory if you've got no balls
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
BrandonW skrev:

det bästa är ju att prova sig fram. kom ihåg att stället måste vara trångt som fan i början. mammor brukar vara gnälliga med sånt, menar jag. det är tack vare ryggskyddets hårda resår som jag får på mig min sjukt trånga jacka. :hihi

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...