Danmark, önskar tips

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Hej alla,
Vi är ett gäng killar (nåja..) som far till Danmark i september.

Planen är att ta svenska västkusten från Göteborg till Öresund, snedda över Själland och Fyn, och sedan ta oss norrut på Jyllands västsida. Turen avslutas på Stenafärjan i Fredrikshamn. Tid: 3 dagar.

Vi tar gärna emot tips på kul vägar (på den danska sidan - den svenska delen klarar vi själva). För man vill ju inte köra motorväg...

Danmark vimlar ju av små krokiga 70-vägar så det borde finnas ett urval av alternativ. Men vilka skall vi välja och vilka bör vi undvika?

Någon som känner till något välbesökt danskt forum på nätet, där man kan ställa samma fråga?

Tacksam för input!

//TMax

Last edited:

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Hoj
Triumph Tiger SE
Vill inte verka bitter men...2008 var jag på MC-semester i Danmark. 2009 var jag på MC-semester i Norge. Norge slår Danmark med "hästlängder". Allt är bättre i Norge än i Danmark, möjligen inte vad gäller matpriser.
Mitt tips på Danmarksresa är att åka till Norge istället. Norge är gjord för MC-åkare. Så tänk om...:tummenupp

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Hej, tack för ditt svar!
Samma gäng var i Norge en tur i juni, och en tur förra året. Och du har troligen rätt i det du skriver.

Norge är gryyymt, men dyrt. Och Danmark är platt. Inga fjäll! :-( Men Danmarksturen är bara en liten "extra" tur, som grädde på moset, så vi får ta den smällen.

Och så har ju Danmark billigare öl..!

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Hoj
Triumph Tiger SE
Hej, tack för ditt svar!
Samma gäng var i Norge en tur i juni, och en tur förra året. Och du har troligen rätt i det du skriver.

Norge är gryyymt, men dyrt. Och Danmark är platt. Inga fjäll! :-( Men Danmarksturen är bara en liten "extra" tur, som grädde på moset, så vi får ta den smällen.

Och så har ju Danmark billigare öl..!

Danmark är helt ok, vi hade dessutom kanonväder. Vi hade ungefär samma tur som ni tänkt göra fast motsols.
Tips.
-Vi bodde i stugor för att slippa kök och campingprylar -> bra. Vi förboka inget och det fungerade bra. Vi var 11 st.
-Vi valde ibland "för stora" vägar och de är raka, och då menar jag raka, kilometervis. Nyttja de riktigt små vägarna för att få "roliga" vägar.
- Avgiften över stora bält är dyrare än man tror, 220 kr om jag inte minns fel, men rätt annorlunda att köra över.
- Danskt öl är gott och billigt. Glöm inte gammeldansken...
Ha en bra tur!:tummenupp

Bifogat

• 71.jpg
    71.jpg
    31.3 KB · Visningar: 66
Last edited:
Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!