Danska

Buttman

Warrior of the world
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
KTM 660, YZF 750 Streetfighter
Haij,

Söker hjälp med att översätta Svensk text till Dansk. Någon som kan vara hyvens och hjälpa mig med det? Handlar om en sida.

:Bugar

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Sup ner dig utav helvete, dra vänster knytnäve i en betongvägg så att det knakar i handbenen, vänta 30 minuter, skriv sedan av sidan medelst vänster hand = Danska :fakta

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Danskar och norrmän brukar vara rätt bra på att fatta svenska, ffa i skrift. Det kanske inte måste översättas om du inte får napp, menar jag!

Kapten Stofil

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
gpx 600
Man blir ju lite nyfiken på vad det är för texter du får på språk du inte känner till. Förra veckan var det väl finska som gällde :confused:

Har du mycket behov av översättningar kan du ju lägga ut jobben på www.proz.com och se om någon nappar.

Buttman

Warrior of the world
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Last edited:

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Bring it on, my friend

Om det inte är 100 sidor, då kan jag titta på det....

Og ja... som du sikkert har bemærket, så er jeg dansk... :yoparty

Anna2009

Guest
:va :huvetProblemet är inte löst än...nån mer som kan Danska?

Du kan ju testa google översätt (om du inte redan gjort det), använder det för engelska artiklar och tyska e-mail, de fattar i alla fall mina e-mail, brukar sända en kopia på eng, så blir det sällan några missförstånd, men man kan hålla lite koll på meningsbyggnad speciellt på tyskan (och säkert andra språk),och man kan ta hela dokument oxå, vet inte vad din text handlar om, så kanske om det är mycket facktermer mm vet jag ej hur det funkar, testa om du inte hittar ngn dansk här, good luck. :)

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
:va :huvetProblemet är inte löst än...nån mer som kan Danska?
Hur bra översättning måste du ha?
Så du fattar eller så det blir "perfekt"?
Jag är norsk och norskan och danskan är rätt nära varandra i skrift, dock vill jag inte påstå att jag hanterar vare sig norskan eller danskan perfekt numera.
(20+ år i sverige)

Buttman

Warrior of the world
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Du kan ju testa google översätt (om du inte redan gjort det), använder det för engelska artiklar och tyska e-mail, de fattar i alla fall mina e-mail, brukar sända en kopia på eng, så blir det sällan några missförstånd, men man kan hålla lite koll på meningsbyggnad speciellt på tyskan (och säkert andra språk),och man kan ta hela dokument oxå, vet inte vad din text handlar om, så kanske om det är mycket facktermer mm vet jag ej hur det funkar, testa om du inte hittar ngn dansk här, good luck. :)

Tack för tipset...har provat, men det blir meningbyggnadsfel. Skall nämligen framföra texten till Danskar på ett annat forum...

Anna2009

Guest
Tack för tipset...har provat, men det blir meningbyggnadsfel. Skall nämligen framföra texten till Danskar på ett annat forum...

Ok, men nog förstår det ändå med lite meningsbyggnadsfel, bättre än inget kanske, men det verkar vara avancerade texter du skall delge dem, funkar inte engelska då, o jag som trodde tyskan var svår vid översättning fr svenska...danskan verkar värre:huvet..., du verkar ju få hjälp nu i alla fall...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år