Dator som inte vill fungera ihop med extern hdd

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Hej
Har problem med att min dator inte vill starta upp när jag har min externa hårddisk inkopplad. Den stannar vid första bilden med reklam för moderkortet. Alltså börjar den inte ens boota windoms. Om jag rycker ut usb-kabeln till den externa disken så fortsätter datorn direkt att starta. Den externa disken fungerar på en annan dator så jag tror att felet ligger i konfigurationen av den nya datorn. Jag har rätt hdd inställd som första bootkälla och allt sånt ska fungera som det ska. Någon som har några ideer?

Mvh
Simon

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
har du haft den externa som primär HDD någon gång? jag hade en HDD som jag tidigare använt som C: och då sket sig det när det inte var rensad utan kraschad.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Mysko. Min förra dator var precis lika. Det konstiga var ju att det bara var den externa hårddisken som sabbade det, inga andra USB-grejor, minnen och så.

Jag antar att din beter sig lika, den helt enkelt låser sig, inte så att den försöker boota från den externa eller så?
Tyvärr har jag inget tips, jag bara konstaterar att min var lika. Problemet försvann med ny dator.....

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Den externa har aldrig varit primär. och den beter sig precis så som peterlan beskriver

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
prova med att inaktivera alla alternativa bootkällor förutom den rätta disken. Alltås inte bara ändra ordningen, utan just slå av dom. Funkar det då?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...