Datorproblem

Bladerunner

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2-cylindrig
Jag är ingen hejare på datorer men jag har just skaffat en ny.
Med windows xp och jag har spray adsl (om det har betydelse?).

När jag packade upp den igår och kopplade upp mig på nätet fungerade allt perfekt...........i 15 minuter.
Sen stängdes datorn av efter att ett meddelande kom upp, där stod att "Remote procedure call" oväntat avslutats på initiativ av "NT INSTANS/SYSTEM", tid till windows stängs 1minut och så räknar det ner och datorn startas om.

Som det är nu så verkar allt funka tills jag kopplar upp mig igen då samma problem dyker upp inom någon minut.

Ska även tillägga att det är väldigt svårt att komma in på nätet efter detta hände "sidan kan inte visas" 8 gånger av 10.

Någon som känner till problemet och har en lösning som en amatör kan ge sig på ?

Bladerunner

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2-cylindrig
Det är säkert jättebra, bara det problemet att jag inte kan koppla upp mig på den datorn, då är det problem att komma till den sidan.
Finns det andra trix eller är det bara att formatera och börja om från noll igen?

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Tanka till den datorn du skriver nu, alt gå in till grannen som har en burk som funkar. Ta över till diskett, lägg in på den trasiga burken, kör windows update direkt, sedan antivirusprogram för säkerhets skull. Koppla inte upp dig på nätet förrän du kört fixen, och gå direkt till winupdate, annars får du skiten igen...

Bladerunner

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2-cylindrig
datorn jag skriver på nu är bärbar, och den andra går ej ens att starta nu förens meddelandet kommer upp och datorn startas om.
Bärbar=ej diskett!

Bladerunner

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2-cylindrig
Lyckades nu att komma ut på nätet, laddade hem och körde Symantec W32.Blaster Worm fix tool, meddelandet kommer ändå upp!

YaZ

Gelehallon
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Neppz
När det kommer upp, Skriv shutdown -a i kör, så stoppas avstängningen

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Kör FixSwen om du har den på din dator. Det är absolut snabbast.

Eller den andra snabba vägen. Döda alla processer som inte ser normala ut i "Task Manager". Öppna REGEDIT i "Start->Run" med "REGEDIT /X" eftersom Swen försöker förbjuda dig att köra Regedit. Leta reda på
HKEY_LOCALMACHINE/SOFTWARE/MICROSOFT/WINDOWS/CURRENTVERSION/RUN
och ta bort de nycklar och värden som inte ser okej ut.
Du kan lägga till ett "REM" för varje kommandorad som ser dum/okänd ut.

Sen det första du gör, installera ZoneAlarm.
Gå ut och hämta hem alla uppdateringar på Windows Update.

Hämta hem en fri kopia från Symantec/Norton eller AVAST som rensar datorn åt dig.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Ge tusan i att koppla upp dig förrän du löst problemet. Tanka hem nödvändiga patchar, fixar etc hos en kompis och bränn dessa på en CD. Installera dessa sedan på din PC. Därefter kör du Ad-Aware eller dylikt program, installerar ett bra AV-program (finns en uppsjö att välja bland, säg till om du vill ha tips), uppdatera DAT-filen till den senaste och avslutningsvis installerar du en schysst mjukvarubrandvägg, exempelvis Zone Alarm - såvida du inte ligger bakom en hårdvarudito redan?

Därefter kopplar du upp dig mot nätet igen.

Lycka till.

Bladerunner

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2-cylindrig
Nu berkar det vara helt kört!
Körde "fixen" och uppdaterade windows, när datorn skulle starta om så kommer det upp en svart skärm med vita tecken, där finns olika alternativ:
Starta i felsäkert läge
felsäkert läge med nätverk
felsäkert läge med kommandotolk
senast fungerande konfiguration
starta windows normalt

Inget av alternativen fungerar, det går varken att starta eller stänga av.
Den bara går runt runt i detta....

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife