Datum för senaste inlägget

bpurple

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
FZR 1000 '89
Jag tyckte det var bättre "igår" med datum för senaste inlägget snarare än "Idag" och "Igår". Som det är nu vet man ju inte om det var "Idag" idag eller om det var "Idag" igår, eller ännu tidigare som man var inne senast. :va Jag hittade inget sätt att ändra det i de personliga inställningarna.

I övrigt rawkar det. :)

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Idag är Idag.
Igår är Igår.

Om det står att inlägget gjordes Idag, gjordes det Idag. Inom vad klockan är nu och bakåt tills kl var 0:00 i dagens natt.

Om det var igår, så var det föra dagens 0:00 klockslag.

:tummenupp

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Jag saknar en funktion som gör att man kan söka bakåt i tid på alla inlägg, typ en eller tre dagar bakåt. Det händer ofta att jag läser ett inlägg via ett subscribe-mail och då tajmar "Visa nya inlägg" ut så att man bara får se de sista jämra minuternas inlägg. Sånt suger.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
anders, förstår inte direkt vad du menar. Kan du visa bild?

söka bakåt? det gör du väl alltid... du söker från vad klockan är just nu... eller menar du, du vill söka bakåt FRÅN en specificerad tid?

bpurple

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
FZR 1000 '89
Jag inser nu att min request var lite dåligt formulerad. :) Anledningen till att jag eftersöker datumet är för att jag alltid är online och lämnar browsern öppen. Med datum i inläggen kan jag enkelt se hur långt bak jag behöver kolla för att se vad som hänt sedan jag var inne och läste senast på SH (ja, man blir beroende :) ). När det står "Idag" är jag genast mer osäker på vilken "idag" som avses.

bpurple

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
FZR 1000 '89
Swedie skrev:
Vilken "idag"? Men.. det kan endast vara Idag.. t.ex Idag... Söndag. eh???

Nej, det kan vara "Idag" från fredagen då jag senast var inne och läste på SH. Jag kan inte enkelt se vilket datum jag senast var inne då det endast står "Idag" samt klockslag. Jag har datorn och browsern igång mest hela tiden, och med datum i senaste inlägget kan jag enkelt se när jag var inne senast och jag vet då hur långt tillbaka jag behöver kolla för att se det nya som hänt.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
hmm! okej, om jag förstår rätt.... så är detta ett unikt problem just för dig. Inget jag kan justera endast för dig. Vet inte om det ens skulle gå. hmm... iofs, kan ju ändra så att det inte alls står Idag och Igår längre. Men eh! vet inte om de...

bpurple

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
FZR 1000 '89
Nej, du har rätt. Det är en ändring som skulle drabba (gynna? :) ) alla om du ändrade så att det står hela datumet istället för "idag" och "igår". Det är väl mest jag som tyckte det var smidigare innan uppdateringen när man kunde se vilket datum ett inlägg gjordes utan att behöva komma ihåg vilken dag man senast klickade på reload. Det är inget ju inget jätteproblem för mig direkt. :hej

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Ponera att jag tömmer min brevlåda hos Tiscali. Ett av breven innehåller en länk till en tråd på Sporthojs forum. Jag tar mig till länken och fastnar i just den diskussionstråden en timme av olika anledningar. När jag sen (efter en timme) går till huvudsidan på Sporthojs forum och väljer "Visa nya inlägg" så får jag bara med den sista timmens inlägg, inte från förra gången jag gjorde "Visa nya inlägg".

Swedie skrev:
anders, förstår inte direkt vad du menar. Kan du visa bild?

söka bakåt? det gör du väl alltid... du söker från vad klockan är just nu... eller menar du, du vill söka bakåt FRÅN en specificerad tid?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!