stoooffe
lem!deM
Hej!
Jag har sökt lite här i forumet och sett att många rekomenderar att man ska byta kolv vid 1000 mil.
Min Aprilia RS -02 har precis passerat de 1000 milen och det är så att den går faktiskt jävligt dåligt nu.
Alla strypningar är borta så den gick väldigt bra innan, den var ganska slö under 5000-6000 rpm men vid 7000 rpm stack den iväg som satan. Har varit uppe i 160km/h med den. Numera så går den knappt att köra med över 8000 rpm den bara bluddrar och har sig. Även när jag har den i friläge så kan man ibland inte varva den mer än till 7000 rpm för då bara bluddrar den fast man gasar fullt ut. Nu senast när ja va ute och körde så provade jag att försöka köra fort men den gick inte ett skit mer än i 130km/h.
Tror ni att det är kolven som är sliten?
Vad kostar de delar som behövs för att byta kolv m.m?
Kan man byta den själv eller bör man lämna in den till verkstad?
Tack på förhand!![Hej hej :hej :hej](/img/smilies/wave.gif)
Jag har sökt lite här i forumet och sett att många rekomenderar att man ska byta kolv vid 1000 mil.
Min Aprilia RS -02 har precis passerat de 1000 milen och det är så att den går faktiskt jävligt dåligt nu.
Alla strypningar är borta så den gick väldigt bra innan, den var ganska slö under 5000-6000 rpm men vid 7000 rpm stack den iväg som satan. Har varit uppe i 160km/h med den. Numera så går den knappt att köra med över 8000 rpm den bara bluddrar och har sig. Även när jag har den i friläge så kan man ibland inte varva den mer än till 7000 rpm för då bara bluddrar den fast man gasar fullt ut. Nu senast när ja va ute och körde så provade jag att försöka köra fort men den gick inte ett skit mer än i 130km/h.
Tror ni att det är kolven som är sliten?
Vad kostar de delar som behövs för att byta kolv m.m?
Kan man byta den själv eller bör man lämna in den till verkstad?
Tack på förhand!
![Hej hej :hej :hej](/img/smilies/wave.gif)