Daytona Sec evo, töjer dom sig?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Har provat ett par Daytona Security EVO 2, men undrar om dom töjer sig med tiden?
Storleken är korrekt för mig men jag har en aningen större vänsterfot nu efter highside och krossad fot förra sommaren.
Vänster dojjan går på men det är knappt och det är hyffsat plågsamt att ha den på..

så, är dom som andra stövlar och ger med sig lite med tiden?

Bonnie850

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Triumph 1965
Har provat ett par Daytona Security EVO 2, men undrar om dom töjer sig med tiden?
Storleken är korrekt för mig men jag har en aningen större vänsterfot nu efter highside och krossad fot förra sommaren.
Vänster dojjan går på men det är knappt och det är hyffsat plågsamt att ha den på..

så, är dom som andra stövlar och ger med sig lite med tiden?

Som säljare av Daytona Sec 2 och även deras nya Sec III kan jag tillägga att de formar sig i innerskon, men de töjer sig inte i aramid (kevlar) väven.

Jag tar även hem dem i halvnummer+ att de kan "bygga" en sko åt dig men det kräver att du får ett mer medicinskt utlåtande.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Som säljare av Daytona Sec 2 och även deras nya Sec III kan jag tillägga att de formar sig i innerskon, men de töjer sig inte i aramid (kevlar) väven.

Jag tar även hem dem i halvnummer+ att de kan "bygga" en sko åt dig men det kräver att du får ett mer medicinskt utlåtande.

berätta mer om trean, låter spännande.

visste att det finns "byggskor", men inte att det krävde intyg.
det kan jag dock få lätt tror jag, ska träffa läkarn på torsdag.
350:- mer för udda storlek i ett par va?
och 20% mer för special?

det som va värst va ytterskon/dragkedjan, töjer sig skinnet precis som i andra?

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar

Vad är det för skillnad? Jag har ett par "treor" men har inte kunnat jämföra med "tvåorna".

Last edited:

Bonnie850

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Triumph 1965
Det som skiljer är designen och att det finns lite mer förstärkningar på utsatta ställen, ankel, skaft.I övrigt samma innersko.
PM:a ang bra priser på evo 2 svart 42,43

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Kört ca 1 säsong med mina Evo 2 men tycker inte de har töjt sig.
Som någon skrev har de nog format sig lite kanske,känns väldigt bekväma iallafall :)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!