Daytona Security Evo II

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
Funderar på att köpa ett par Daytona Security Evo II men har ingen butik i närheten så man kan känna och klämma. Vad jag har förstått så ska det vara en av de bästa stövlar man kan ha, men problemet är att jag inte hittat någon storleksguide. Så ni som kör med dessa, hur är dom i storlekarna? Stora eller små? Om man har 42 på skor kan man då ha ca 42 i stövlarna. Jag vet att det är svårt att jämföra från sko till sko men på ett ungefär vore ju trevligt.

MVH Jonas

Last edited:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Har du provat några stövlar eller har några alls?

Jag hade tidigare Oxtars race stövlar str 44,iförsig hade jag möjligthet här nere i Skåne o prova ut stövlar.
Det blev ett par str 44 i Daytona security evo II.

Hoppas detta hjälpte dig något :)
Kör somsagt och prova ett tar Oxtars så har du lite att gå efter iallafall.

Vart hade du tänkt beställa,köpa dina Daytona stövlar?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
:tummenupp
jag har också detta problem.
Jag har 44 i vanliga skor, nått enstaka par 43 eller 45.
Mina mosade alpinestars GPtech är 43, men dom va små som fan i början men gav med sig på en sommar.
provade astars värsta och då fick jag nästan gå till 45, mest för att komma i, va lite stora.

Hoppas nu bara att det inte kommer EVO3 till 2007, om jag nu köper innan vill säga.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Hoppas nu bara att det inte kommer EVO3 till 2007, om jag nu köper innan vill säga.[/QUOTE]

Har för mej att EVO II hängt med bra länge,tvivlar lite på att där kommer nån EVO 3.
Men visst allt kan hända.
Ja tänk på att du numera kommer ha en fot som är något större än den andra.
Inte mycket kanske men något,så tycker jag det känns ibland.Kanske all läkning,kalk....skelletet som reparerats.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag har normalt ca 42-43 i skor men köpte ett par Daytona EVO-II i storlek 44 och de sitter väldigt skönt på foten, det är sula i dem så det är möjligt att de egentligen är lite stora.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
R1 racer skrev:
Har för mej att EVO II hängt med bra länge,tvivlar lite på att där kommer nån EVO 3.
Men visst allt kan hända.
Ja tänk på att du numera kommer ha en fot som är något större än den andra.
Inte mycket kanske men något,så tycker jag det känns ibland.Kanske all läkning,kalk....skelletet som reparerats.

ja jag har tänkt på det där, köpa i sommar kan nog vara dumt, foten tar nog lång tid på sig att återfå sin normala / minsta storlek igen.
Iofs vill jag ju skydda den max när jag kör i höst igen, den kommer ju knappast vara fullt läkt då..
jag ska testa Oscars på falkenberg på söndag, 43 tror jag men det ger ju en fingervisning.

men du, vart bor du? ute och far nånn gång i sommar?
om inte annat så ska jag på en semesterresa senare i sommar, testa testa.

Funderar på dessa specialare, lite dyrt med hälskyddet och extra kevlar i sulan vore ju nice.[/U]
Riktigt jäkla nice vore om dom började tillverka i ett annat material, zylon slår ju kevlar, och kevlar är ju stenålder jämfört med m5fiber.

får väl göra det själv,, som allt annat snart.. :)

Last edited:

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
Joda jag har ett par sidi just nu men tänkte jag skulle lägga lite mer pengar på att få riktigt bra utrustning (köper man hoj för över 100k så känns det dumt att snåla på säkerheten). Så nu ska det bli nytt av allt är det tänkt. Dock är det väldigt ont om butiker häromkring i hålan som jag bor så jag hade tänkt dra iväg en beställning på nätet (blir ju dessutom lite billigare, jag vet jag går misste om servicen, men jag har svårt att motivera att jag får en hel utrustning till samma pris som bara stället kostar i Svea).
Får väll chansa på storlek. Men jag tror nog 42 blir bra.
Tack för hjälpen.

MVH Jonas.

R1 racer skrev:
2234678 Har du provat några stövlar eller har några alls?

Jag hade tidigare Oxtars race stövlar str 44,iförsig hade jag möjligthet här nere i Skåne o prova ut stövlar.
Det blev ett par str 44 i Daytona security evo II.

Hoppas detta hjälpte dig något :)
Kör somsagt och prova ett tar Oxtars så har du lite att gå efter iallafall.

Vart hade du tänkt beställa,köpa dina Daytona stövlar?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
men du, vart bor du? ute och far nånn gång i sommar?

Funderar på dessa specialare, lite dyrt med hälskyddet och extra kevlar i sulan vore ju nice.[/U]

Jag bor längst nere i Skåne där färjorna går över till Tyskland.

Jag provade även dessa Daytona och ville egentligen ha såna men Mitonga skulle ha 6000 kr då sa de,ja de har väldigt svävande prisuppgifter :4skrika
Numera har de prislista på hemsidan:www.mitonga.se
Prislistan:http://www.mitonga.se/Bilder/daytona 2006.pdf

Men tydligen är det specialare som man får beställa om man vill ha med utvändig kevlarförstärkning på hälen.
Jag köpte de utan,där är ju hård innersko som även går över hälen.
Köpte mina stövlar i Tyskland för 4500 kr,passa på att köpa även handskar och hela kalaset blev 2000 kr billigare än här hemma,frakten var 10 euro :)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 racer skrev:
2238306 men du, vart bor du? ute och far nånn gång i sommar?

Jag bor längst nere i Skåne där färjorna går över till Tyskland.

Jag provade även dessa Daytona och ville egentligen ha såna men Mitonga skulle ha 6000 kr då sa de,ja de har väldigt svävande prisuppgifter :4skrika
Numera har de prislista på hemsidan:www.mitonga.se
Prislistan:http://www.mitonga.se/Bilder/daytona 2006.pdf

Men tydligen är det specialare som man får beställa om man vill ha med utvändig kevlarförstärkning på hälen.
Jag köpte de utan,där är ju hård innersko som även går över hälen.
Köpte mina stövlar i Tyskland för 4500 kr,passa på att köpa även handskar och hela kalaset blev 2000 kr billigare än här hemma,frakten var 10 euro :)

va bra då att jag ska hänga på bror till hans tysklands race i sommar, trelleborg åker vi ifrån...

Arawak

Feg & talanglös
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
CB1000R
Ni som har köpt nu, hur är det storleksmässigt om man jämnför med andra stövlar?

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!