decibel nivå??

*extrem*

The Devil
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
hynda 1000rr -08
ska till gelleråsen på måndag för att köra, men är det någon som vet om man klarar sig inom max 100 decibel med ett yoshimura slipon på en honda 1000rr-06.
ringde besiktningen för att kolla om man fick komma dit och kolla nivån, men blankt nej....då fick man boka en tid och det var tidigast på måndag, så hjälpsamma var dom.:confused:

Simon85

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Hoj
cbr 1000rr -06
*extrem* skrev:
2365517 ska till gelleråsen på måndag för att köra, men är det någon som vet om man klarar sig inom max 100 decibel med ett yoshimura slipon på en honda 1000rr-06.
ringde besiktningen för att kolla om man fick komma dit och kolla nivån, men blankt nej....då fick man boka en tid och det var tidigast på måndag, så hjälpsamma var dom.:confused:

tror du det själv? jag tror inte det, låter ju så in i helvete men det skulle va för att det låter så underbart:)

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Gelleråsen brukar inte vara så hysteriska på ljudet...

Med 99,7% säkerhet kan jag säga att du inte behöver bekymra dig.

Last edited:

sandstream

Guest
*extrem* skrev:
2365517 ska till gelleråsen på måndag för att köra, men är det någon som vet om man klarar sig inom max 100 decibel med ett yoshimura slipon på en honda 1000rr-06.
Har varit på Åsen ett par gånger i år och folk har kört med diverse slipon/bolton utan några problem.

*extrem*

The Devil
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
hynda 1000rr -08
AndreasNo skrev:
2365541 nåt företag i närheten me en dB-mätare lär de väl finnas?...

har ingen aning vilke företag som skulle kunna tänkas ha det, har kollat med mc varuhuset, samt några verkstäder, men ingen verkar veta vart man kan kolla det.

ristarpen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
utan för tillfället.. tidigare ktm525 xr650 gsxr750
*extrem* skrev:
2365671 har ingen aning vilke företag som skulle kunna tänkas ha det, har kollat med mc varuhuset, samt några verkstäder, men ingen verkar veta vart man kan kolla det.

jag besigtigade min gsxr 750 med rs3 helsystem dom gasa den som fan på besigtningen men kom ej över 98 db och den fick låta 103 så jag tror att det är grönt för dig

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
*extrem* skrev:
2365671 har ingen aning vilke företag som skulle kunna tänkas ha det, har kollat med mc varuhuset, samt några verkstäder, men ingen verkar veta vart man kan kolla det.

prova nån gymnasieskola lr nåt me lite yrkesinriktningar, har för mig de fanns på min gamla skola iaf.. de brukar finnas lite allt möjligt skit på skolor :D

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Triggerhappy skrev:
2366522 Banägarna mäter vid förbifart.... inte så snyggt att moffa ur den på 3án framför ett gymnasium:rolleyes:

hmm... nehe?.. och? :D stör man dem stackars hårt studerande eller vadå :confused: :confused: ända problemet e väl alla som redan står där me sina brööölande 740is o stör ut mätningen :D ..

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
kan ju va bra att veta vilken "vägning" man använder A-vägt lr B-vägt det blir olika dB värden nämligen, om du ska mäta upp den dvs (+veta position på micen, typ av mic och avstånd)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln