Deep Purple 10 december

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
I kväll spelar Deep Purple på Scandinavium i Göteborg, i morgon på Hovet i Stockholm.

Jag kör snart upp till Göteborg för en, förhoppningsvis trevlig kväll!
Någon mer som ska dit?

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Sent from my ST17i using Tapatalk

Bifogat

• uploadfromtaptalk1323547414929.jpg
    uploadfromtaptalk1323547414929.jpg
    146.5 KB · Visningar: 93

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Med tanke på att enbart en ursprungsmedlem är kvar(Ian Paice) så kändes det bättre med julfest.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Såg dom live Swedenrock 1999 och de var riktigt grymt som sista avslutande nattspelning, men idag.. Njäää hoppar nog de..

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Nja, de har inte varit med sen start dessutom var de borta en tid i mitten av 70-talet. Ursprungssångaren heter Rod Evans och fortsatte i gruppen "Captain Beyond". Ursprungsbasisten heter Nic Simper. I 70-talet ersattes de av David Coverdale och Glenn Hughes. Sen har Gillan ersatts av Joe Lynn Turner på nån skiva så.......

Fast egentligen är det väl Blackmore/Lord som jag saknar.

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nja, de har inte varit med sen start dessutom var de borta en tid i mitten av 70-talet. Ursprungssångaren heter Rod Evans och fortsatte i gruppen "Captain Beyond". Ursprungsbasisten heter Nic Simper. I 70-talet ersattes de av David Coverdale och Glenn Hughes. Sen har Gillan ersatts av Joe Lynn Turner på nån skiva så.......

Fast egentligen är det väl Blackmore/Lord som jag saknar.

Jag vet.

Dock så är ju det ju knappast de tre första plattorna som folk förknippar med Deep Purple eller som gjort störst avtryck i musikhistorien, det var först på "In Rock" man gjorde något verkligt revolutionerande och soundmässigt nyskapande. Min favoritera i Purple var 1974-1976 men det går inte att förneka att Gillan/Glover står bakom bandets kanske mest klassiska sound och plattor.

And the adress eller Speed King?

Anthem eller Child in Time?

Listen learn, read on eller Strange kind of woman?

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Mitt förra inlägg i tråden var väl knappast speciellt uttömmande om hur konserten var.

Spelningen var bra. Med på scen var Frankfurts filharmoniska orkester. Att herrarna gott och väl uppnått svensk folkpensionsålder märktes inte. Gillan verkar vara i bättre form än vad säkert många på det här forumet är och att som 63-åring spela trummor på det förtjänstfulla sätt som Ian Paice gör är imponerande.
Visst hade det varit kul om Jon Lord hade stått vid klaviaturet men jag har svårt att se någon som helt skugga över Don Aierys plinkande.

Publikmässigt var det ett väldigt brett spektra, där var besökare som var i ålder att vara både barn och föräldrar till mig. Kul var det att se de som rockade loss på samma sätt i lördags som vad de kan ha gjort då de såg bandet på 60- eller 70-talet.

Extra kul var att se hur kul de verkade ha när de spelade. Skickliga musiker som älskar att göra det de gör är alltid inspirerade att lyssna på.

Nyheter
Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen