Dekalpapper till skrivare?

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Går en fotokurs i skolan och där finns det skrivare för en jävla massa pengar.
Jag tänkte skriva ut lite dekaler men undrar vad jag ska köpa för papper till skrivaren?

Finns det klisterpapper som inte är så känsliga för ljus och vad mer ska man tänka på?

/Niklas

Jag köpte 100-pack a4-klisterark för drygt 200:-, men de är inte gjorda för utomhusbruk direkt. Triplet API Tenza hette de, artnr: 310132

Nirre skrev:
Går en fotokurs i skolan och där finns det skrivare för en jävla massa pengar.
Jag tänkte skriva ut lite dekaler men undrar vad jag ska köpa för papper till skrivaren?

Finns det klisterpapper som inte är så känsliga för ljus och vad mer ska man tänka på?

/Niklas
okej lycka till, glöm inte att bläcket ska fastna på folie arken me om du ska ha de för utomhusbruk.
både bläcket o folien kan ta skada efter sin tid i solen o alla väderlekar!
men snacka me din kontorsleverantör eller datorbutik, :tummenupp

Nirre skrev:
Frågan är kanske främst ifall det finns "skrivare" som trycker med tillräckligt hög kvalitet. Är det mc-dekaler vi pratar om?

Min gissning är att bläcket rinner av om man stirrar för stint på det. Verkar det för bra för at vara sant är det oftast det. Du kan säkert göra små lappar att märka byrålådor med, dock. Inomhus, och tänd inte lampan. ;)

mb skrev:
Frågan är kanske främst ifall det finns "skrivare" som trycker med tillräckligt hög kvalitet. Är det mc-dekaler vi pratar om?

Det är inte mc-dekaler. Det skulle jag aldrig våga.
Jag har tänkt att använda dom till minimoton och lite annat bara för skojjs skull. Jag har tidigare skrivit ut foton med den skrivaren och det är otroligt bra kvalite. Det tar ca: 5min att skriva ut om man har högsta kvalite.

Frågan är bara vilket papper jag ska köpa. Om någon kan rekomendera något.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick