Dekalsats TZR -87

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Letar efter en dekalsats till den vit/röda TZR´en, någon som vet vart jag kan finna det?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Jag har precis beställt lite nya till min, kan bara säga att dom är DYRA...

Om du inte hittar några på nätet så går du bara till nån MC-firma, helst Yamaha-återförsäljare förmodligen...

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
cRoC skrev:
Har redan kollat, fanns inget :gnissla

Kolla med nån MC-firma i närheten somsagt, men, frågan är om det är värt det?

Jag bestälde 4 st, två par... dom kostdade... Aldeles för mycket, egentligen, man kan nästan få ett avgassystem för dom pengarna....

Hur stora dekaler ska du ha? Alla?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Rubbet. Tjao, slänger jag ut max 4000kr på lack och dekaler, så tjänar jag nog på det när jag säljer den. Ska kontakta yamaha :tummenupp Men de är så onödigt dyra, så jag hör med SH först :)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
cRoC skrev:
Rubbet. Tjao, slänger jag ut max 4000kr på lack och dekaler, så tjänar jag nog på det när jag säljer den. Ska kontakta yamaha :tummenupp Men de är så onödigt dyra, så jag hör med SH först :)

Gör så, kolla om du kan hitta nån typ av piratdekaler, kanske rent av höra med nån dekalfirma om dom kan göra det själva, billigare...? värt o kolla iaf, för ska du ha en hel dekalsatts hade inte jag blivit förvånad om det kostar 4000kr för dekalerna, ska du sen ha lack med så...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Köp inte dekaler av återförsäljarna! Det är så vansinnigt dyrt att man vet inte var man ska ta vägen. Låt en reklam/skyltfirma göra jobbet istället. De tar inte många tior för en dekal som kostar hundratals kronor i MC-butiken.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Chris Ash skrev:
Köp inte dekaler av återförsäljarna! Det är så vansinnigt dyrt att man vet inte var man ska ta vägen. Låt en reklam/skyltfirma göra jobbet istället. De tar inte många tior för en dekal som kostar hundratals kronor i MC-butiken.

Menar du att göra mallar åt dom?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
cRoC skrev:
Menar du att göra mallar åt dom?

Nja, hör med dom! Dom kan ju sånt! Ger du dom en bild kanske dom kan göra på frihand, vad vet jag, men sök upp nån firma som sysslar med sånt och hör med dom!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
NSR_Martin skrev:
Nja, hör med dom! Dom kan ju sånt! Ger du dom en bild kanske dom kan göra på frihand, vad vet jag, men sök upp nån firma som sysslar med sånt och hör med dom!

Risken för att hojen ser hemmasnickrad ut borde väl vara rätt stor?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
cRoC skrev:
Risken för att hojen ser hemmasnickrad ut borde väl vara rätt stor?

Öh varför det? Be dem bara kopiera de gamla dekalerna, det blir iofs lite dyrare med komplicerade grejor men fortfarande billigare än att köpa dem.

Edit: 4000 är ju typ halva hojens värde.....inte så kul att lägga på lite plast och klister...

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Chris Ash skrev:
Edit: 4000 är ju typ halva hojens värde.....inte så kul att lägga på lite plast och klister...

Där går nog gränsen till vad jag får tillbaka.. Betalade 9500kr, 13500kr får jag för den utan tvekan iså fall. Överpriserade hojar? Ja :)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
cRoC skrev:
Där går nog gränsen till vad jag får tillbaka.. Betalade 9500kr, 13500kr får jag för den utan tvekan iså fall. Överpriserade hojar? Ja :)

Lägga 4000 för att kunna sälja den för 4000 mer, det tjänar man 0 kr på, är inte det lite dålig förtjänst med allt jobb?

Eller ska du köra en sommar till? Fattade som att du ska sälja nu, ska du köra en sommar eller två till förstår jag dig helt! :)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
NSR_Martin skrev:
Lägga 4000 för att kunna sälja den för 4000 mer, det tjänar man 0 kr på, är inte det lite dålig förtjänst med allt jobb?

Eller ska du köra en sommar till? Fattade som att du ska sälja nu, ska du köra en sommar eller två till förstår jag dig helt! :)

Pust, ska köra säsongen ut, och halva nästa :)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
NSR_Martin skrev:
Ah, okej, då förstår jag, din posör :D (ska jag säga :hihi )

Ringt till nån dekalfirma ännu? :va
:rolleyes:

Säger han som förminskade sin övningskörningsskylt :tummenupp
Ja jag ringde till alla som har nattöppet :rolleyes:

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...