Bjoerlin76
Medlem
Har försökt hitta en allmän tråd om däck utan framsteg, så tänkte att det kunde vara på sin plats att vi får en sådan. Tanken är att vi här kan ställa frågor om alla typer av däck, dela mig sig av erfarenheter och tankar etc. Dvs låta det bli en kunskapsbank så att det inte blir så utspritt på forumet. Lämpligen bör man ha egna erfarenheter eller vara lite påläst när man besvarar frågor så att det inte blir allt för mycket gissningar och spekulationer.
Jag tänker att jag börjar med en fråga, och det är om någon har erfarenhet av Metzeler M7RR och Bridgestone BT016 Pro? Jag har nämligen en 955i Speed Triple som ska få nya sulor och jag funderar på vad jag ska sätta på. Bridgestone S22 lockar men BT016 kostar nästan hälften så mycket, och jag undrar om skillnaden i hållbarhet och grepp rättfärdigar den prisskillnaden för mig... Min körstil: 5-10 bandagar per år i mellansnabb/snabb grupp, en hel del landsvägsturer och någon ensaka resa. Jag kör nästan aldrig i regn så behöver inget fantastiskt där.
Något annat däck jag har missat och som ni kan rekommendera?
Jag tänker att jag börjar med en fråga, och det är om någon har erfarenhet av Metzeler M7RR och Bridgestone BT016 Pro? Jag har nämligen en 955i Speed Triple som ska få nya sulor och jag funderar på vad jag ska sätta på. Bridgestone S22 lockar men BT016 kostar nästan hälften så mycket, och jag undrar om skillnaden i hållbarhet och grepp rättfärdigar den prisskillnaden för mig... Min körstil: 5-10 bandagar per år i mellansnabb/snabb grupp, en hel del landsvägsturer och någon ensaka resa. Jag kör nästan aldrig i regn så behöver inget fantastiskt där.
Något annat däck jag har missat och som ni kan rekommendera?