Den mest menlösa musikstilen?

• Thread starter Merovingian
  • Start date

Dr.Bike

Guest
Dansband *hurklar*

Generellt så låter varenda låt likadant, texterna är identiska, bara olika tjejnamn dom rimmar på. Framförallt så är det någon överlycklig lycklighets-bubbla dom simulerar som är långt ifrån verkligheten. Får känslan av att dom kompisars föräldrar som standigt har Dansbands-hits skivor i cd-spelaren i köket och i bilen lever i en låtsasvärld av superlycka, sen lite då och då kommer en liten gnytta verklighet in i deras värld (deras unges hamster dör) och då brister allt för dom, tills dom sitter där och röker några gula blend vid spisen och har dragit igång senaste Thor Leifs-albumet igen - då kommer den påhittade lyckan tillbaka...

Nej då, jag har inga fördomar.... :hihi

Ha Ha! :tummenupp Bland det bästa jag läst i genren "Dansbandsmusik-definition" :D

Gjorde min kväll kan jag säga! :hoppskrat

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Tomas Ledin. Han är en egen genre som suger kopiöst.
Jag applåderar denna insikt..

Bor nära Sofiero dit fanskapet enträget återkommer varje sommar.. Barn och husdjur låses in, fönster och dörrar tillslutes.. När 5000 halvfeta kärringar vrålar "vi är på gång", dör en del av mig..

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Rap och hiphop. Hatar det! Ett stadigt beat i bakgrunden, lite skratch, ett par fåniga handtecken och lite "yo yo" så är du hemma. Har aldrig fattat poängen med det. Det är inte svängigt, så du kan inte dansa till det. Det är ingen sång (prat till rytm är inte sång), så du kan inte sjunga med. Listan kan göras lång... Nån snubbe som tror att han är cool och som tycker att just hans text är skitbra, inovativ och djup står på scenen och gungar lite löst fram och tillbaka, ser ut som om han äter upp mikrofonen (vad är poängen med att hålla runt själva nätbollen och så praktiskt taget köra in skiten i munnen?), och så handsignal och "YO!", och så applåderar varenda jävla förtappade wannabe ghettonigga:dummer

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Det finns. Mycket raggarband givetvis men alla är inte Eddie Meduza-kloner. Sen kan man diskutera huruvida gamla meriter ska räknas idag. Jag menar R'n'B har redan dömts ut trots att den ursprungliga rythm and bluesen är grunden för i princip all rock som finns, med artister som Ray Charles, BB King, Muddy Waters mfl.
En nyfikenfråga vart är bluesen i dagens RnB?

Sen vill jag gärna säga just RnB för att jag e så less på att man inte kommer undan skiten, ja du har sjungigt att du har stor kuk, ja jag har hört att du säljer horer vapen och droger.

Men jag inser själv att det inte är menlösaste eftersom usa nummera har en svart president, vilket till liten del troligen berror på att RnB hiphop har öppnat ögonen på folk och inte gjort det lika bekvämt för folk att va smygg rassar.

Dansband/schlager funkar som sagt som antidepresivt medel för losers, iof gör dom inget åt problemen med sitt liv men dom jobbar vidare och betalar skatt så vem bryr sig?

Om vi ska försvara Rnb med att det är samhällkritiskt får va fan ta å göra det samma med
reagge som oftast har bra mkt vettigare texter och punk för den delen..

osv osv allt går att försvara

UTOM DRUM N BASS vafan e det bra för?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Den mest menlösa musikstilen enligt mig är dagens RnB. Jag fattar inte vari det som ska vara bra ligger, det finns knappt nån musik, du kan inte urskilja om det är en tjej eller en kille som sjunger och alla låtar låter precis som kloner av varandra.

Jag föredrar musik där det är lagt lite eftertanke och inte en deadline. Utöver det är jag rätt fri. Fast jag föredrar givetvis metal.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Jag vill ge Mariah Carey en egen genre av sugighet. Att waila är inte att sjunga. Fy fan vad jag hatar hennes låtar.

Och Whitney Houston. De två kan ta varann i handen.

@Bushido - Du har helt klart hört fel hiphop.

Merovingian

Guest
Jag vill ge Mariah Carey en egen genre av sugighet. Att waila är inte att sjunga. Fy fan vad jag hatar hennes låtar.

U2 har gjort en låt med Mary J Blajdzsch, jag vill inte ta reda på hur det stavas.
Låten heter One Love och är det jobbigaste som finns på radio. Jag tar hellre Basshunter än den låten.
Skulle jag händelsevis sitta i någons bil och de har radion igång kan jag låta dem hållas, men när den låten rullar igång tvärstänger jag radiodjävulen.
Wailingens opus.
"LOOOOVE Is A BURNING TEMPLE! OOOOOOAAAAAAYAYAYAYAAAOIIIIIIIIAAAAAHYAYAYAOOOOOOOOHOOOOWOOWOW!"

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år