Techno tycker jag är väldigt meningslöst, fast det är ju inte musik.
Inte för att jag älskar dansband, men du har fel.
Håller med. Dansband är så himla glättigt, och tralligt, och "livet-är-helt-underbart-i-vår-villa-med-volvon-vovven-och-våra-2.5-barn". Det riktigt kryper i skinnet på mej när jag hör dansbandsmusik.
Ni har fel allihop.
Inte jag. Jag skrev att jag TYCKER techno är meningslöst. Inte att det nödvändigtvis är det.
Ja. Men....
Du är från Perstorp. EOD.
Finns en jag kommer på: dödsmetall, jag har aldrig förstått meningen att lyssna på folk som bara skriker i mikrofonen med massviss med elgitarrer i bakgrunden i någon kass takt. Det värsta är när dom tar en känd låt och "dödsmetalliserar" den, fy tusan. Inte blir det bättre att det finns en radiokanal i Stockholm som spelar en del av denna musik
Ni har fel allihop.
Saken är den att om jag så stoppar ***KLIPPA***
Helt klart reggaeton! Annars har det de senaste åren kommit en rad pretentiös musik med kvinnliga sångerskor som medvetet sjunger dåligt likt ett tafatt plagiatförsök av Björk 15 år efter. Bland annat hon Veronika Fromage eller vad hon heter. Jag hatar allt detta!
Jag brukar alltid ratta in Bandit när jag är i eller i närheten av Tok-holmen. Enda bra radiokanalen.
Jag har en till. Rockabilly. ALLA som lyssnar på rockabilly är wt.
Näe, det där håller jag inte med om. Även om hiphop inte är just din favoritmusik kan man ju inte blunda för hiphopens roll som samhällskritiker.
Jag är allätare och för att bevisa detta tänker jag ta upp lite exempel på det jag lyssnar på:
Trance: Alltid gillat kommer alltid att göra (Tiesto, Lange, Paul van Dyk m.fl)
Metal: Metallica, In Flames, Dimmu Borgir
Alt. Rock/pop/visa: Lars Winnerbäck, Håkan Hellström och Björn Afzelius
Opera: Andrea Bocelli, sarah brightman, Con te Partiro, Fantomen på operan (vet att det är en musikal), Nesun dorma
Klassiskt: Bach Air, Beethoven für elise, vivaldi de fyra årstiderna
Punk: Blink 182, Greenday, The Offspring.
Finns det något däremot som jag inte klarar av så är det Hiphop och Rnb eller hur fan man nu stavar det. Vi har hört låtarna från det manliga könet "I grew up in dah hood-I was poor-life was tough-now im rich-with my bitches and homies-chill'n in my crib yo" och tjejernas versioner "the dancefloor is crowded-I'm dancing and I'm sexy-the guys can't tough me cuz I'm cool- It's hot in here- I'm so sexy but just here to have a good time yo".
Sen finns det något som heter speedcore som bara går ut på att spela ett o samma beat så snabbt som möjligt, den som spelar snabbast vinner, eller nått...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|