Kommer ni i arrangörsteamet att redogöra för vad man gjort för åtgärder kring detta problemet?
Eftersom du önskade det så kommer här en skriftlig redogörelse om vilka åtgärder som vidtagits för att i möjligaste mån undvika händelser som de som beskrivits ovan i framtiden.
1. Diskussioner mellan mig som DC-ansvarig och medlemmar i styrelsen samt ett förtydligande av vem som gör vad innan, under och efter Knutstorpskörningarna.
2. Upprättande av checklista.
Denna har varit ute på remiss till DC-gruppen samt styrelsen och de som har haft synpunkter har yttrat sig. Checklistan är nu färdigställd och kommuniceras ut till DC gruppen innan körningen på torsdag.
3. Ett trevligt samtal med den DC som i normalfallet brukar chefa på våra körningar och ett förtydligande om vilka specifika regler SSEmse kör efter.
Det kommer även att hållas ett flaggvaktsmöte av samma typ som vi har på SRW innan körningarna där dessa regler gås igenom.
Allt för att undvika missförstånd.
Jag är väldigt tacksam att tråden startades och att vi nu har rättat till det som varit fel. Detta visar ännu en gång på vikten av bra kommunikation, en transparens i beslutsprocessen en flexibel inställning från alla som är inblandade i en förening som Sydskanes Emse.
Det känns som vi har ett gott team kring SSEmse som på alla sätt och vis ständigt försöker förbättra en redan utmärkt förening. Vill rikta ett stort sommartack till Fredrik, Percy, DanneP, Jens, Thomas, Erik, Rolf, Kriss och Alex för den tid de lagt ner på att hjälpa till att lösa detta lilla problem.
Jag ser fram emot Knudankörningen på torsdag och hoppas att vi får torrföre! Robz, kom tillbaka med dina väderförutsägelser och lova sol precis som förr i tiden!
/ Micke
Depåchefsansvarig