Depåstöd bak att låna ut?

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Hej!

Mitt depåstöd bak som jag köpte till min blade passar inte min Aprilia! Jag skall byta bakdäcket nu och behöver ett depåstöd bak som tar bobiner, svingen är böjd som en banan och därför funkar inte depåstöd med klackar. Finns det någon som är villig att låna ut sitt depåstöd ett par dagar eller rent av vill sälja sitt alt byta mot mitt Micronstöd (färg: Lila) knappt använt, som ser ut som nytt?

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Simba skrev:
2478974Finns det någon som är villig att låna ut sitt depåstöd ett par dagar eller rent av vill sälja sitt alt byta mot mitt Micronstöd (färg: Lila) knappt använt, som ser ut som nytt?
Apap... det skulle ju jag få köpa ju:7peta

Simba skrev:
2478974 ...behöver ett depåstöd bak som tar bobiner...
Lindén borde kunna svetsa ihop ett skräddarsytt stöd åt dig för en rimlig peng. :)

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=135253

Last edited:

Marytwice

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
VFR 750
Är det en enkelsving?
I sådant fall så kan du ta kontakt med Jezqio, men jag vet inte om det passar på en aprillia, men släng i väg ett pm till honom så kan han svara på den saken

//Maria

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Vi har ett depåstöd att låna ut.
Fast det finns ute på landet vid Wiks slott...

nLasse

Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Annars kan du använda träpinnar. Tror att Joppe gjorde så med framgång vid ett tillfälle. Även Dansken har använt träpinnar.

T ex enligt skissen nedan. Borde funka i ditt förråd.

Bifogat

• dackbyte.jpg
    dackbyte.jpg
    29.5 KB · Visningar: 48

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Jag har ett bakdepåstöd med klykor,
ring om du vill låna det...

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
n'Lasse skrev:

Jag behöver ett i början på nästa vecka samt att köper jag ett så vill jag ha en av universalmodell dvs skall funka för nuvarande hoj och förhoppningsvis även för nästakommande, förmodligen en nyare Aprila om några år... :tummenupp

Skall jag tolka ovanstående att du vill köpa mitt nuvarande depåstöd, jag har ju inte fått något besked från dig än, frågan ställde jag men svar fick jag inte.

n'Lasse skrev:
2479120 Annars kan du använda träpinnar. Tror att Joppe gjorde så med framgång vid ett tillfälle. Även Dansken har använt träpinnar.

T ex enligt skissen nedan. Borde funka i ditt förråd.

Ser totalt livsfarligt ut! Plast till Aprilia är INTE billigt!

Tellan skrev:
2479074 Jag har ett som garanterat funkar till din hoj.

kanske skall slå två flugor i en smäll, låna depåställ av dig och passa på att titta på nyförvärvet!:tummenupp

Marytwice skrev:
2479022 Är det en enkelsving?
I sådant fall så kan du ta kontakt med Jezqio, men jag vet inte om det passar på en aprillia, men släng i väg ett pm till honom så kan han svara på den saken

//Maria

Nej jag har inte enkelsving, dubbelsving är det.

Tack alla som erbjuder mig att låna depåställ! Jag provar med Tellans och återkommer om det inte funkar tidsmässigt.

Last edited:

nLasse

Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Simba skrev:
2479802Skall jag tolka ovanstående att du vill köpa mitt nuvarande depåstöd, jag har ju inte fått något besked från dig än, frågan ställde jag men svar fick jag inte.
Nej jag vet...:) Kan vara lite seg ibland...:D Jo, jag vill gärna köpa det. Förutsatt att det passar förstås men det borde det väl göra.

Måste ju ha ett för att kunna byta mellan slicks och regndäck snabbt :crash

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
n'Lasse skrev:
2479969 Nej jag vet...:) Kan vara lite seg ibland...:D Jo, jag vill gärna köpa det. Förutsatt att det passar förstås men det borde det väl göra.

Måste ju ha ett för att kunna byta mellan slicks och regndäck snabbt :crash

Det är ställbart i sidled så det skulle förvåna mig om det inte funkade för en R6a!:tummenupp Du vet var det finns, kom o hämta! Glöm inte att ta bilen för det är svårt att få ner depåstället i en rygga, förutom att det är direkt livsfarligt att bära på så mycket stål när man kör hoj!

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
n'Lasse skrev:
2479120 Annars kan du använda träpinnar. Tror att Joppe gjorde så med framgång vid ett tillfälle. Även Dansken har använt träpinnar.

Budgetalternativ. Men fungerade den gången :)

Bifogat

• depåstöd.JPG
    depåstöd.JPG
    140.4 KB · Visningar: 61

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
jesper skrev:

man blir ju kallsvettig av de där bilderna, tänk så lätt de kunnat välta och vilka skador som det skulle kunna medföra...

Tack Tellan för lånet av depåstället! Nu har jag krängt av Metzeler RoadTech Z6 och nu kör jag på Pirelli Diablo Corsa, och så här efter ca 20 mil känns det definitivt bättre. Eldprovet blir när jag får köra i blötan, för det var där Z6 inte höll fästet tillräckligt bra.

Last edited:
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...