Depåstöd eller lyft?

floff

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2007
Det är ju, som bekant, inte alltid bra för ryggen att lyfta upp hojen på ngt stöd när det skall bytas däck. Det är ju där depåstöd kommer in. Jag har letat och funnit att de tycks vara väldigt dyra för sin begränsade design, det är ju bara böjda stålrör. Det billigaste jag hittat var 400kr stycket. Och då måste jag ändå ha två för de tillfällen gummit tar slut där fram.

Därför började jag fundera på om inte en mc-lyft är en bättre investering. Lyfta hela hojen i ett huj. Dock verkar dessa
http://jula.se/Butik/assets/product_images/stora/601009_c.jpg?OrderId=899644380& vara rätt mycket mer instabila än depåstöd. Lyften på bilden går att få till det facila priset av knappt åttahundra riksdaler.

Går det bara att lyfta kromslädar med såna, eller är det världsmästarbäst?
Vad tror ni om detta?

Varken en r6a eller en gixxer 1000 går att lyfta så iaf.
Underkåpa samt avgasrör är ivägen..

Depåstöd är högt rekommenderat om du bara ska byta däck, det gör det hela mycket smidigare och så står hojen stabilt också - nåt som den inte gör på den lyften. Den står kvar men det känns marigt helt enkelt.

Kolla Köp&Sälj efter depåstöd, brukar alltid finnas nån som säljer eller så lånar du av nån annan i stan.

Afan, det tänkte jag inte på. Dumt att köpa lyft om jag skulle råka köpa en hoj med avgasrör.
Då får det nog bli depåstöd ändå. Hur kan dessa tänkas fungera på gräsmatta? Närmsta asfalt (eller hårda platta område) jag har är väg 149...

Jag har haft min jula lyft i flera år nu och tycker den är kanon!
Det är vingligare med lyften jämfört med depåstöd.
En sporthoj utan någon ram under motorn är nog hopplöst.
Till offroad och custom funkar den utmärkt.

Man kan dessutom sätta den under bilen när vinterdäcken ska på.:tummenupp

Afan, det tänkte jag inte på. Dumt att köpa lyft om jag skulle råka köpa en hoj med avgasrör.
Då får det nog bli depåstöd ändå. Hur kan dessa tänkas fungera på gräsmatta? Närmsta asfalt (eller hårda platta område) jag har är väg 149...

Lägg en masonitskiva på gräsmattan så klarar det sig galant.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick