Depåstöd

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Tyvärr så har jag inget depåstöd... än! Jag funderar dock skarpt på att köpa ett. Har funderat på det där med bobbiner. Hur funkar det? Finns det färdiga gängade hål på hojen för att fästa dessa i? Är det olika bredd på olika hojar (för lyftgrunkamojjerna alltså). Är det till och med så att man måste beställa olika stöd för olika hojjar? Har hittat ett stöd för 695 dubloner hos Grevens (Visst, jag nämnde en leverantör men eftersom de är SH-sponsorer så hoppas jag att det är OK), är det ett bra stöd?
 

sportbike

Guest
Titta på svingen om du har gängade hål för bobbiner,annars skaffar du ett stöd som du helt enkelt sätter under svingen.
Så gott som alla depåstöd är justerbara,dom som har fasta klykor böjer man tills dom passar.
 

Zinkadus

Dont Force The Feel ,... Feel The Force
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Älvsborg
Hoj
Kawa ER6 07 orange med ABS -Såld ! Aprilia RSV 1000 Factory 04
verktygsboden har ett prisvärt alternativ jag har ett sådant själv funkar kanon.:tummenupp

http://www.verktygsboden.se/V06/default.asp?id=

edit: för att hitta lättare på deras hemsida sök på artikelnummer: 74131 för bakhjul 399:- samt artikelnummer 74130 för framhjul 299:-
 
Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Om det är samma som för två år sedan kostade 265 spänn så kör jag på ett sådant (ser ut så)

Fungerar så bra som man förväntar sig av ställ som inte använder bobiner, får lirka lite vid bromsoket men det gäller alla av den konstruktionen och med den konstruktionen på hojen. Har inga problem att få upp den utan hjälp så för priset fungerar den klart över förväntan.

Men ställ med bobiner är att föredra. Men då kostar det mer...
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Köpte fram o bak från UK för 610 med frakt tror ja de va...
Sen drog ja te Honda o köpte ett par bobbiner för 200 pix..
Dock funkar 2 skruv för 1.50 lika bra som bobbiner.
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Ja, det kostar en slant, men å andra sidan kan du med svingarmskitet plocka av svingen, vilket är svårt med depåstöd, du slipper dessutom 2st depåstöd.
Med detta kan du ju både plocka av framhjul/framgaffel, eller bakhjul/sving beroende vilken ände du spänner ner. Jag fick ideen att ragga på detta stödet när jag läste Haynes reparationsmanual, de använde detta stödet till alla möjliga reparationer.
Slant och slant förresten, runt 15-1800 räknar jag med (delar frakt med en polare) denna slant tjänar jag ju in, då jag nu kan fixa reparationerna själv på ett enkelt vis. :tummenupp
 

jupe

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2005
Ort
GBG
Hoj
zx12r
Skulle nog satsa på en med bobbiner om möjligt, hade en med klackar tidigare och hade problem med att hojen gled iväg och med en repa på svingen som resultat.:huvet
 

jan_bong

luta mer
Gick med
14 Oct 2006
Ort
västerås
Hoj
Gixxer 1000
Jag har ett kombinerat med antigen bobbiner eller rediga gummiklädda vinklar som funkar kanon men stödet är för bak och har också ett med arm för fram , ett med pigg för isättning i centrumhålet under styrkronan (strax ovanför framskärmen ) båda rejäla och stadiga och dyra nya , dessa är knappt använda och du får bra pris , pm:a om du är intresserad.
/Bongen
Bilder och länk
http://www.checkray.se/motor/depa/depa_left.htm
 

Bifogat

  • bakstöd.jpg
    bakstöd.jpg
    39.2 KB · Visningar: 116
  • framstöd.jpg
    framstöd.jpg
    30.8 KB · Visningar: 59
Last edited:

TOMAS-F

nu med A-kort!!
Gick med
25 May 2007
Ort
strängnäs
Hoj
zxr 750 , kx 125
Jag gjorde ett själv, ser väl kanske inte lika proffsigt ut som dom man köper
men de fungerar å fyller sin funktion.. :tummenupp

garage.php


//Tomas
 

HeLMeT

The New Improved Version
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Norr om stan
Hoj
YZF 1000 Thunderace - NU TILL SALU!!
Ursäkta en novis men vad är bobbiner och på vilket skiljer sig dom från de depåstöd jag sett (med vinkel)?
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top