depåstöd

ohoj

King Diamond
Gick med
29 Mar 2008
Ort
mölndal
Hoj
bt1100 bulldog
köpte idag två depåstöd hos biltema,ett fram och ett bak,men jag förstår inte hur man använder de där fram,..typ två piggar bara ju,var griper man tag i framgaffeln med dom?...jag fattar inget..tacksam för hjälp.:va :va
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
dom ska in i hålen på undersidan av framgaffeln. om du nu har hål. tror dom flesta har hål på undersidan.
har du ej hål så finns det en grej man köper till depå stödet fram som gör att det passar på annat sätt.

sorry, för lat för att kolla artikel nr åt dig.
 

peterlunkan

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Honda CBR 600 rr -03
http://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=145220

Adapter, depåstöd fram, 2 st.
Komplement till främre depåstöd (82-331). För MC som saknar hålighet på undersidan av gaffelbenen eller där håldiametern inte medger fullgod funktion tillsammans med dobbarna som medföljer depåstödet. Adapterns ena "rulle" lyfter under gaffelbenet och den andra stödjer upp på baksidan. Stomme av stål med rullar av anti-slip nylon. "Stålbult" i fyrkantsprofil 20 x 20 x 1,8 mm. Säljes parvis.


82-328 69,90 kr
 

ohoj

King Diamond
Gick med
29 Mar 2008
Ort
mölndal
Hoj
bt1100 bulldog
tack så mycke,då får jag åka och köpa adapter..utan era svar hade jag fått sitta och klia mig på hakan tills huden blivit röd eller kliat mig i huvudet tills det blivit en kal fläck..som sagt,tack igen:tummenupp
 

Imme

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2008
Ort
Jönköping
Hoj
2002 Ducati Monster 620
funkar det bra och använda adapter fast man har hål under gaffeln? jag beställde med adapter (fanns bara med adapter) till min ducati monster. hoppas bara jag inte behöver lämna tillbaka grejjerna :)
 

sark

Bitter och otrevlig
Gick med
31 Jan 2008
Ort
gefle
Hoj
r6
Jag har hål under gaffeln, men dom där piggarna va ärligt talat hemska att få på plats. När man sen skulle få ner hojjen ville dom bara åka omkring, och det va väl mer tur än skicklighet att den inte landade på sidan.

Så ja, det går alldeles utmärkt att köra med adapter trots att man har hål under gaffeln, jag skulle tom rekommendera det - depåstödet blev barnsligt enkelt att använda.
 

ohoj

King Diamond
Gick med
29 Mar 2008
Ort
mölndal
Hoj
bt1100 bulldog
Jag har hål under gaffeln, men dom där piggarna va ärligt talat hemska att få på plats. När man sen skulle få ner hojjen ville dom bara åka omkring, och det va väl mer tur än skicklighet att den inte landade på sidan.

Så ja, det går alldeles utmärkt att köra med adapter trots att man har hål under gaffeln, jag skulle tom rekommendera det - depåstödet blev barnsligt enkelt att använda.

barnsligt enkelt låter bra,då vågar nog jag oxå prova,köpte adapter igår..:tummenupp
 

Wibäck

Lagligt är fränt!
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderace
Jag har hål under gaffeln, men dom där piggarna va ärligt talat hemska att få på plats. När man sen skulle få ner hojjen ville dom bara åka omkring, och det va väl mer tur än skicklighet att den inte landade på sidan.

Trots att du hade den på depåstödet bak?

// Wibäck
 

sark

Bitter och otrevlig
Gick med
31 Jan 2008
Ort
gefle
Hoj
r6
Trots att du hade den på depåstödet bak?

Precis, när piggarna började glida ur hålen så började gafflarna glida runt ovanpå piggarna. Hmm. Svårt att förklara. Det skulle säkert funkat jättebra om man haft hjälp, men jag vill kunna plocka ner hojen från depåstödet utan att behöva ringa någon först.

Iaf funkade det sååå mycket bättre med adapter. Sen måste jag nog medge att adaptrarna ser lite veka ut, men min hoj stod då bra på dom i 2-3 veckor, så det blir säkert bra. :gnissla
 

Wibäck

Lagligt är fränt!
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderace
Precis, när piggarna började glida ur hålen så började gafflarna glida runt ovanpå piggarna. Hmm. Svårt att förklara. Det skulle säkert funkat jättebra om man haft hjälp, men jag vill kunna plocka ner hojen från depåstödet utan att behöva ringa någon först.

Iaf funkade det sååå mycket bättre med adapter. Sen måste jag nog medge att adaptrarna ser lite veka ut, men min hoj stod då bra på dom i 2-3 veckor, så det blir säkert bra. :gnissla

Jag har ett annat depåstöd med liknande adaptrar. Det enda lilla kruxet med dem (tycker jag) är att man bör vara lite noggrann när man ska till att lyfta så att de hamnar på plats ordentligt. Väl uppe så står den bra och ner är inga problem alls.

// Wibäck
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top